Název:
Etické a ekonomické aspekty v reklamě
Překlad názvu:
Ethics and economics aspects in advertising
Autoři:
Sodoma, Jiří ; Brabec, Jan (vedoucí práce) ; Petr, Jakub (oponent) Typ dokumentu: Bakalářské práce
Rok:
2016
Jazyk:
cze
Nakladatel: Česká zemědělská univerzita v Praze
Abstrakt: [cze][eng] Tato bakalářská práce se zabývá etickými a ekonomickými aspekty reklamy a zkoumá, jak je reklama vnímána spotřebiteli a zdali samoregulace pomocí Kodexu reklamy, který je vydávaný Radou pro reklamu chrání spotřebitele v dostatečné míře před negativními vlivy.
Úvodní teoretická část poskytuje informace, které jsou důležité k pochopení této problematiky. Jsou v ní obsaženy informace týkající se ekonomiky, etiky, marketingu, reklamy a jejich vzájemného působení. Všechny tyto informace byly čerpány z relevantní literatury a internetových zdrojů.
Teoretická část obsahuje vyhodnocení dotazníkového šetření a porovnání názorů vzorku spotřebitelů s verdikty Rady pro reklamu. Konec práce obsahuje shrnutí získaných poznatků a návrhy, jak by se dala tato situace zlepšit.
This thesis deals with ethical and economic aspects of advertising and examines how advertising is perceived by consumers and whether self-regulation through a Code of advertising, which is published by the Advertising Council, protect consumers adequately from negative influences.
The theoretical part provides information that is important to understanding of this issue. It contains information relating to the economy, ethics, marketing and advertising and how they work together. All this information was gathered from relevant literature and internet sources.
The theoretical part contains an evaluation of questionnaire and sample comparison of opinions of consumers with the Council for advertising. The end of the work contains a summary of information that we have learned and suggestions how to resolve the situation, or at least improve.
Klíčová slova:
Ekonomika; Etika; Reklama