Název:
Analýza vlivu slev na nákupní chování zákazníků
Překlad názvu:
An analysis of the effect of rebates on the purchase behaviour of customers
Autoři:
Češková, Lucie ; Prášilová, Marie (vedoucí práce) ; Kříž, Josef (oponent) Typ dokumentu: Bakalářské práce
Rok:
2016
Jazyk:
cze
Nakladatel: Česká zemědělská univerzita v Praze
Abstrakt: [cze][eng] Bakalářská práce se zabývá problematikou spotřebního chování v rámci slevových akcí v České republice. Práce analyzuje způsob ovlivňování zákazníků v jejich nakupování slevovými akcemi, slevovými dny a slevomaty. Data pro analytickou část byla získána z vlastního dotazníkového šetření, které probíhalo během několika dnů měsíce září a listopadu 2015. Prostřednictvím dotazníku bylo možné prozkoumat, do jaké míry se nakupující nechávají inspirovat reklamními letáky, jaké formy slev jsou nejvíce vyhledávané, zda zákazníci využívají věrnostní karty a podléhají impulzivnímu nakupování, jestli nakupují ve výprodejích a na slevových portálech. Získaná data jsou zpracována za pomoci statistických metod testování vztahů mezi kvalitativními znaky a na základě výsledků je identifikována míra vlivu slev. The bachelor thesis deals with problems of consumer behavior in the context of sales actions in the Czech Republic. The thesis analyzes the way to influence costumers in their shopping habits by sales, discount days and websites selling vastly discounted things called slevomats. Data for the analytical part were acquired from the questionnaire survey, which was held within several days in September and November 2015. Through the questionnaire, it was possible to examine to which degree are costumers inspired by advertising leaflets, what forms of discounts are the most sought after, whether customers are using frequent discounts and are subject to buy things impulsively, if they are shopping in sales and discount portals. Obtained data are processed by using statistical methods to test relations between qualitative characteristics and as a result is identified how the discounts can influence the costumers behaviour.
Klíčová slova:
chování spotřebitele; dotazníkové šetření; nákupní chování; slevomaty; trh; výzkum trhu