Název:
Moderní koncepce sportovních off-road vozidel s ohledem na jejich trakční vlastnosti
Překlad názvu:
Progressive conception of off-road vehicles with respect to traction properties
Autoři:
Michal, Jakub ; Prikner, Patrik (vedoucí práce) ; Jindra, Petr (oponent) Typ dokumentu: Bakalářské práce
Rok:
2016
Jazyk:
cze
Nakladatel: Česká zemědělská univerzita v Praze
Abstrakt: [cze][eng] Cílem práce bylo sestavit přehled zásadních trakčních a konstrukčních vlastností, které by měly mít soudobé off-road trialové speciály. Úvodní část práce je věnována stručnému představení trialových soutěží. Pro splnění cíle práce bylo nutné nejprve stanovit všechny základní parametry trialových vozidel, které jsou klíčové pro úspěšný trialový speciál. Tyto parametry byly rozděleny do dvou hlavních kapitol s názvem Statické, konstrukční vlastnosti a Dynamické, trakční vlastnosti. Poté byly určeny dílčí parametry pro vzorový trialový speciál. Rozbor těchto parametrů potvrdil jejich vzájemný vztah a závislost. V poslední řadě byly určeny metody, za pomoci vztahů terramechaniky, k výpočtu potřebného hnacího momentu pro daný typ terénu.
The aim of bachelor thesis was compile a summary of meaningful traction and construction chassis parameters containing fundamental principles of contemporary
off-road trial race cars. The introduction part showed a short presentation of off-road car trial races. The aim of the work, it was necessary establishing basic parameters of off-road trial race cars as a basis for the design of best race trial cars. Firstly, the parameters were used as stoned to a best off-road trial car design. These parameters have been arranged into two chapters Static, design parameters and Dynamic, traction properties. Then subparameters of off-road trial car have been determined as a specific example in the thesis. The analysis of these outputs confirmed close relationship and dependence fully. Finally, methods have been specified using a fundamental terramechanics approaches implemented in calculation of required driving torque under specific terrain conditions.
Klíčová slova:
off-road trial; terramechanika; terénní vozidla; trakční vlastnosti