Název:
Nástroje dosažení konkurenceschopnosti organizace
Překlad názvu:
Tools of Competitive Advantage in Organisation
Autoři:
Strouhal, Miloš ; Urbancová, Hana (vedoucí práce) ; Lenka, Lenka (oponent) Typ dokumentu: Diplomové práce
Rok:
2016
Jazyk:
cze
Nakladatel: Česká zemědělská univerzita v Praze
Abstrakt: [cze][eng] Tato diplomová práce se zabývá konkurenceschopností a nástroji potřebnými pro dosahování a udržování konkurenceschopnosti organizace. Toto téma je v současnosti poměrně zásadní, v probíhající tržní ekonomice je každodenní realitou a prakticky všechny organizace se nachází v nekonečném procesu snahy o tvorbu a následné udržování konkurenční výhody tak, aby byly schopny odolávat náporu konkurenčních firem v konkrétním tržním segmentu, probíhajícím změnám ve vnějším prostředí a produkovaly tolik potřebný zisk, zajišťující jim další existenci.
Cílem práce je identifikovat procesy využívané ve zvolené organizaci, navrhnout kritické faktory úspěchu a stanovit související prioritní ukazatele ovlivňující konkurenceschopnost organizace. Pro zpracování teoretické části byla využita analýza sekundárních zdrojů sestávající z tematicky úzce souvisejících publikací, odborných článků a relevantních internetových zdrojů. Praktická část práce pak byla zpracována na základě analýzy primárních zdrojů, respektive kvalitativního výzkumu provedeného na půdě organizace Gunnex s. r. o. Původní záměr soustředit pozornost na aplikované procesy a kritické faktory úspěchu ve zvolené organizaci se ukázal jako přínosný nejen pro účely předkládané práce, ale i samotné organizace, jelikož byly navrženy tři body, jež mají za cíl vylepšení současného stavu v perspektivě interních procesů a tedy zvýšení konkurenceschopnosti organizace.The thesis follows up the competitiveness and tools necessary to achieve and maintain the competitiveness of an organization. This topic is currently rather crucial daily reality in the current market, and virtually all organizations were placed in the endless process of efforts for the development and subsequent maintenance of competitive advantages in order to be able to withstand the onslaught of competing companies in a particular market segment, the ongoing changes in the external environment and produce much needed profit, ensuring their continued existence.
The aim is to identify ongoing processes in the selected organization, proposing critical success factors and determining the associated priority indicators affecting the competitiveness of the organization. For processing the theoretical part, an analysis of secondary sources was used, consisting of tightly-related publications, technical articles and Internet resources. The practical part of the work was based on an analysis of primary sources, on the qualitative research on the organization Gunnex s. r. o. The original intention to focus attention on the ongoing processes and critical success factors in the selected organization has proved to be beneficial not only for the purposes of this study, but also the organization itself . In collaboration with its leadership, three points were suggested aiming to improve the current position of the organization in an ongoing competition.
Klíčová slova:
Balanced Scorecard (BS); konkurence; konkurenceschopnost; konkurenční výhoda; ukazatel; výkonnost organizace; úloha managementu