Název:
Teambuilding v podmínkách konkrétní organizace
Překlad názvu:
Teambuilding in selected organisation
Autoři:
Havránková, Markéta ; Urbancová, Hana (vedoucí práce) ; Fajčíková, Adéla (oponent) Typ dokumentu: Bakalářské práce
Rok:
2016
Jazyk:
cze
Nakladatel: Česká zemědělská univerzita v Praze
Abstrakt: [cze][eng] Ve většině fungujících společností jsou kladeny stále vyšší nároky na zadávané úkoly. Zejména z tohoto důvodu je dnes stále častější práce v týmu. Manažeři, kteří si plně uvědomují náročnost takové spolupráce, se věnují rozvoji svého týmu a vztahům mezi jednotlivými členy. Cílem této práce je zhodnotit aktuální funkčnost teambuildingového programu ve společnosti Red Bull, vymezit nedostatky a vytvořit návrh nápravného řešení. Pro získání potřebných informací k vypracování bakalářské práce byla provedena analýza odborné literatury. Praktických výsledků bylo dosaženo na základě kvantitativního a kvalitativního výzkumu. Použita byla metoda dotazníkového šetření a metoda rozhovoru se zaměstnancem personálního oddělení společnosti. Hlavním výsledkem práce je, že teambuildingový program ve společnosti Red Bull funguje převážně efektivně. Aktivity jsou velmi časté, mají široké zaměření a většina zaměstnanců je vnímá jako efektivní zábavu, podporující týmového ducha. Závěrečným doporučením je zvýšit komunikaci, týkající se teambuildingu, mezi manažery a jejich podřízenými. Druhým doporučením je vyškolit vlastní manažery v pořádání teambuildingových programů. In most operating companies, assignments are becoming increasingly demanding. This trend is gradually leading to the importance of teamwork. Managers who are fully aware of the complexity of this sort of interaction, are now focusing on developing their team and nurturing the relationships between individual members. The aim of this thesis is to evaluate the team-building activities at Red Bull, to identify present flaws and to suggest effective solutions. A thorough analysis of literary sources serves as a solid theoretical basis while the quantitative and qualitative research deliver practical results. The questionnaire method and an interview with an employee of the company's human resources department were also conducted. The main findings indicate that Red Bull's team-building program is mostly effective. Activities are organized in a broad range of focus and most employees perceive them as effective entertainment that supports the team spirit. The main recommendation is to improve the way team-building is communicated from the managers to their subordinates. The second recommendation is to train managers in developing effective team-building programs.
Klíčová slova:
budování týmu; hodnocení týmové práce; manažer; motivace; organizace; teambuilding; tým; výzkum