Název:
Změna postojů zprávou
Překlad názvu:
Changing Attitudes by PR Message
Autoři:
Dupalová, Lucie ; Linhart, Zdeněk (vedoucí práce) ; Libor, Libor (oponent) Typ dokumentu: Diplomové práce
Rok:
2016
Jazyk:
cze
Nakladatel: Česká zemědělská univerzita v Praze
Abstrakt: [cze][eng] Cílem této práce bylo přenést postoje zainteresovaných skupin prostřednictvím textového sdělení na sociální síti Facebook, kde bylo na jedné straně testováno high context sdělení (spolu se soft sell) a na straně druhé low context sdělení (spolu s hard sell).
Šetřením byl podán důkaz o významu obsahu sdělení k využitelnosti pro marketingové účely. High context sdělení obecně ovlivnilo dotazované k upřednostnění všech druhů instrumentálních opatření (pomocí soft sell a negativně vzbuzených emocí proti institucionálním řešením), zatímco low context sdělení zaměřené na výbuchy (hard sell a tvrdá fakta) ovlivnilo dotazované k upřednostnění institucionálního řešení (pojištění) z 49% oproti propagovaným výbuchům.
Provedeným šetřením byly také otestovány postoje dvou zainteresovaných skupin, zemědělců a prodejců na problematiku záplav a extrémního sucha a postavení institucí (státu a pojišťoven) v této problematice. Z práce vyplývá, že zemědělci jsou vůči institucionálním řešením (pojištění, dotace) důvěřivější a naopak méně důvěřiví jsou k instrumentálním řešením (alternativní opatření). Přesným opakem je skupina obchodníků.
Výsledkem této práce je doporučený návrh na způsob komunikace (konkrétně návrh sloganu) pro pojišťovny vůči těmto zainteresovaným skupinám ke zlepšení povědomí o sobě samých.
The aim of this work was to transfer the attitudes of stakeholders through a text message on the social network Facebook. High context communication (along with the soft sell) and low context communication (along with the hard sell) was tested.
The thesis shows the importance of communications to content usability for marketing purposes. High context communication generally affect the interviewee to favor all kinds of instrumental solutions (using soft sell and negatively excited emotions against institutional solution). While low context communication focused on explosions (hard sell and facts) influenced the interviewee to prioritize institutional solutions (insurance) of 49 % against to the promoted explosions.
The investigation also tested attitudes of the two stakeholders, farmers and retailers on the issue of floods and drought and the status of institutions (state and insurance) in this issue. The thesis suggests that farmers are more trusting against institutional solutions (insurance, subsidies), and less trusting are against instrumental solution (alternative technology). The exact opposite is a group of businessmen.
The meaning of this thesis is the recommended draft for a insurance communication (slogan) against these stakeholders to raise awareness about themselves.
Klíčová slova:
Facebook; hard sell; high context; low context; marketingová komunikace; postoj; public relations; sociální sítě; soft sell; značka; zpráva