Název:
Konkurence na trhu v oblasti velkoprodeje hraček
Překlad názvu:
Market Competition in Wholesale of Toys
Autoři:
Pažoutová, Petra ; Stará, Dana (vedoucí práce) ; Čermák, Jiří (oponent) Typ dokumentu: Bakalářské práce
Rok:
2016
Jazyk:
cze
Nakladatel: Česká zemědělská univerzita v Praze
Abstrakt: [cze][eng] Tato bakalářská práce je zaměřena na trh hraček. Konkrétně na velkoobchody, které se v tomto odvětví nacházejí a tvoří zde monopolistickou konkurenci. Práce je rozdělena na dvě části. Teoretická část charakterizuje a člení konkurenci. Vysvětluje význam a důležitost hraček a představuje jejich historii. Osvětluje situaci na českém trhu dnes a před rokem 1989. Nakonec definuje a člení obchod. Praktická část analyzuje konkurenční prostředí v odvětví hraček. Jmenuje jednotlivé konkurenty v tomto odvětví a posuzuje jejich hospodaření oproti vybranému podniku. Následně je tento podnik blíže představen a je detailněji zkoumáno jeho hospodaření a vliv ekonomické krize na něj. V rámci analýzy konkurenčního prostředí je specifikována i cílová skupina velkoobchodů s hračkami. Úkolem této práce je zhodnocení typu tržní struktury vybraného podniku.This thesis is focused on the toy market. Namely on the wholesalers, which are in this industry and constitute monopolistic competition. The work is divided into two parts. The theoretical part characterizes competition and explains the significance and importance of toys and presents its history. Then it explains the situation on the Czech market today and before 1989. And finally it defines and divides trade. The practical part analyzes the competitive environment in the toy industry. Appoints individual competitors in the industry and assesses their financial performance compared to the chosen company. Subsequently, the company is introduced and examined in detail of its financial and economic crisis. The analysis of the competitive environment is also specified target group of wholesalers with toys. The task of this work is to assess the type of market structure of the chosen company.
Klíčová slova:
ekonomická krize; hračky; konkurence; reklama; trh; velkoobchod; zahraniční obchod