Název:
Konkurenční prostředí v oblasti rozhlasového vysílání v ČR
Překlad názvu:
Competition in Broadcasting in the Czech Republic
Autoři:
Průchová, Veronika ; Stará, Dana (vedoucí práce) ; Čermák, Jiří (oponent) Typ dokumentu: Bakalářské práce
Rok:
2016
Jazyk:
cze
Nakladatel: Česká zemědělská univerzita v Praze
Abstrakt: [cze][eng] Bakalářská práce pojednává o rozhlasovém vysílání v České republice. Je zaměřena především na pražský region, na kterém je ukázán vývoj poslechovosti v daném období čtyř let. Zabývá se především soukromými stanicemi, pro které je nejvýznamnější reklama. Je to pro rozhlasové stanice jedna z mála možností jak dosahovat zisku, a díky tomu provozovat samotné vysílání, nebo udržovat plynulý chod stanice. Proto konkrétní ukázku byla vybrána pražská rozhlasová stanice, na které bude ukázáno, jakých využívá prostředků pro zvýšení konkurenceschopnosti a jak vypadá celá organizační struktura.
Práce je rozdělena do kapitol a podkapitol. První kapitola se týká rozdělení rozhlasu v České republice, počátkům rozhlasu a historii a také právnímu pojetí rozhlasového vysílání. Další kapitoly jsou už věnovány praktické části. Nejprve je zobrazen přehled všech rozhlasových stanic v České republice. Následně je sledován vývoj poslechovosti a poslední kapitola je zaměřena na konkrétní rozhlasovou stanici. V poslední kapitole je shrnutí výzkumné části. Pro vývoj poslechovosti byla použita veřejně dostupná data, kde jsou zobrazeny všechny rozhlasové stanice, a pro rozbor konkrétní stanice bylo využito především osobních rozhovorů se zaměstnanci rozhlasové stanice.
Bachelor thesis discusses the Broadcasting in Czech Republic. It focuses primarily on the Prague region, which shows the development of audience in the period of four years. It deals mainly with private broadcasters for which it is the most important advertising. It's a radio station, one of the few ways to make a profit, and thus operate alone broadcast or maintain the smooth running of the station. Therefore, a particular sample was selected Prague radio station, which will be shown, which uses the funds to increase the competitiveness and impressions of the whole organizational structure.
The work is divided into chapters and subchapters. The first chapter concerns the distribution of radio in the Czech Republic, the origins and history of the radio and the legal concept of broadcasting. Other chapters are already devoted to the practical part. First, there is a summary of all radio stations in the Czech Republic. Subsequently it follows the development of audience and the final chapter focuses on a particular radio station. The last chapter is a summary of the research. For audience development was used publicly available data, which displays all the radio stations, and for the analysis of a particular station was used primarily personal interviews with employees of the radio station
Klíčová slova:
Konkurenceschopnost; Konkurenční prostředí; Média; Poslechovost; Příjmy; Reklama; Rozhlas; Trh