Original title:
Využití marketingových nástrojů podpory prodeje ve vybraném sortimentu
Translated title:
Use of marketing sales support tools in the selected range of products
Authors:
Mazánková, Michaela ; Pánek, Pavel (advisor) ; Lukáš, Lukáš (referee) Document type: Master’s theses
Year:
2016
Language:
cze Publisher:
Česká zemědělská univerzita v Praze Abstract:
[cze][eng] Cílem diplomová práce s názvem Využití marketingových nástrojů podpory prodeje ve vybraném sortimentu je navrhnout na základě analýzy zákazníků vhodné marketingové nástroje podpory prodeje v oblasti papírenských potřeb, které by měla společnost DaDa Promotion, s. r. o. nabízet svým klientům, aby došlo k navýšení prodeje jejich výrobků či služeb. Teoretická část se zabývá vymezením pojmu marketing, marketingová komunikace a marketingový mix. V tomto celku jsou popsány jednotlivé prvky marketingového mixu, kam patří produkt, cena, místo a propagace. Větší pozornost je věnována samotné podpoře prodeje, která spadá pod pojem propagace a zde jsou vysvětleny její zásady, výhody, nevýhody a jednotlivé druhy. Praktická část práce je zaměřena na dotazníkové šetření, na jehož základě jsou navrženy vhodné marketingové nástroje, které by měly být nabízeny společností DaDa Promotion, s. r. o. jejím klientům pro zajištění většího odbytu jejich výrobků a služeb.
The aim of the thesis entitled "Use of marketing tools sales support in the selected range" is to suggest appropriate marketing tools sales promotion in a field of paper eyuipment which the company DaDa Promotion, s. r. o. should offer their clients in order to increase sales of their products or services. The theoretical part deals with the definition of the concept of marketing, marketing communications and marketing mix. The whole describes the elements of the marketing mix which includes product, price, place and promotion. Greater attention is dedicated to the promotion of sales, which falls under the concept of promotion and there are explained the principles, advantages, disadvantages, and different species. The practical part is focused on the survey. It based on which are designed appropriatemarketing tools that should be offered by DaDa Promotion, s. r. o. its clients to provide greater marketing their products and services.
Keywords:
marketingová komunikace; marketingový mix; podpora prodeje; STP proces