Název:
Problematika obchodu s Fair Trade výrobky
Překlad názvu:
Issue of the Trade with Fair Trade Products
Autoři:
Jedličková, Kristýna ; Toth, Štefan (vedoucí práce) ; Pavel, Pavel (oponent) Typ dokumentu: Bakalářské práce
Rok:
2016
Jazyk:
cze
Nakladatel: Česká zemědělská univerzita v Praze
Abstrakt: [cze][eng] Cílem bakalářské práce s názvem Problematika obchodu s Fair Trade výrobky, byl návrh stratifikované nabídky na podporu prodeje Fair Trade výrobků. Bakalářská práce se
skládá ze dvou částí teoretické a praktické. Teoretická část popisuje základní problematiku Fair Trade a je zaměřena na jeden fairtradový produkt, kterým je káva. Praktická část je zaměřena na dm drogerii a skládá se především z dotazníkového šetření. Pomocí dotazníkového šetření bylo zjištěno, že náhodně vybraní respondenti převážně neznají Fair Trade a pokud je znají, dají se rozdělit do dvou skupin a to na ty, co je kupují a na ty, co je nekupují. Ti, co je kupují, utratí přibližně 100 Kč měsíčně a ti, co tyto výrobky nekupují, udávají jako hlavní důvod špatné označení v obchodech. Na základě těchto výsledků byl zpracován návrh nabídky na podporu prodeje pro celý Pardubický kraj, ale také pro dm drogerii pomocí nástrojů na podporu prodeje, kterými jsou letáky, zvýhodněná balení, prémie, reklamy a mnoho dalších.The objective of the thesis The issues of the trade with Fair Trade products is a proposal of stratified offer for sales support of Fair Trade products. The thesis is divided into two parts a theoretical and a practical part. The theoretical part describes the basic issues of Fair Trade and is focused on one of the fair trade products - coffee. The practical part concentrates on the drugstore dm drogerie and is mainly based on a questionnaire survey. The questionnaire survey revealed that randomly selected respondents are mostly unaware of Fair Trade products, and if they do know them, they can be further divided into two groups: those who buy
them and those who do not. The ones who buy them spend approximately 100 CZK per month and the ones who do not buy these products stated that the main reason for not doing so was the misnomer in stores. Based on the results, a proposal for sales support for the entire Pardubický region was presented, together with the drugstore dm drogerie, using the tools for sales support such as leaflets, multipacks, bonuses, advertisement and much more.
Klíčová slova:
cena; certifikace; Fair Trade; káva; obchod; ochranná známka; podpora prodeje; produkt