Název:
Fotorealistické zobrazování
Překlad názvu:
Photorealistic Rendering
Autoři:
Melcer, Pavel ; Lysek, Tomáš (oponent) ; Zemčík, Pavel (vedoucí práce) Typ dokumentu: Bakalářské práce
Rok:
2016
Jazyk:
cze
Nakladatel: Vysoké učení technické v Brně. Fakulta informačních technologií
Abstrakt: [cze][eng]
Tato bakalářská práce se zabývá problematikou realistického zobrazování 3D scén, kde jsou popsány postupy vedoucí k fotorealistickému obrazu. Nejprve jsou uvedeny způsoby definice předmětů, jak je scéna vykreslena na displej, typy světelných zdrojů a povrchové charakteristiky materiálů. V práci se dále nachází popis lokálního osvětlovacího modelu, optických jevů a metod používaných k realistickému zobrazení (raytraycing, pathtraycing, radiozita a photon mapping). Další část zmiňuje důvod výběru téma a popis implementace metody raytraycing a photon mapping.
This bachelor thesis deals with the realistic rendering of 3D scenes, which describes the procedures leading to the photorealistic image. First are mentioned ways to definition objects, how the scene is rendered on screen, the types of light source and surface characteristics of materials. The work is also a description of the local shading model, optical phenomena and the methods used to realistically display (raytraycing, pathtraycing, radiosity and photon mapping). Next part mentions the reason for choosing the topic and description of implementation methods raytraycing and photon mapping.
Klíčová slova:
dvousměrná odrazová distribuční funkce; phongův osvětlovací model; projekce; radiozita; realistický obraz; sledování cesty; sledování fotonu; sledování paprsku; zobrazovací rovnice; bidirectional reflectance distribution function; pathtraycing; phong reflection model; photon mapping; projections; radiosity; raytraycing; realistic image; rendering equation
Instituce: Vysoké učení technické v Brně
(web)
Informace o dostupnosti dokumentu:
Plný text je dostupný v Digitální knihovně VUT. Původní záznam: http://hdl.handle.net/11012/62236