Original title:
Podpora vývoje a testování interpretů jednoduchých jazyků
Translated title:
Development and Testing Support for Interpreters of Simple Languages
Authors:
Mazancová, Lenka ; Láznička, Stanislav (referee) ; Křivka, Zbyněk (advisor) Document type: Bachelor's theses
Year:
2016
Language:
cze Publisher:
Vysoké učení technické v Brně. Fakulta informačních technologií Abstract:
[cze][eng]
Tento práce je zaměřena na analýzu, návrh a implementaci referenčního interpretu, který má sloužit jako pomůcka při vypracovávání a opravování projektů do předmětu Formální jazyky a překladače. Řešení tohoto problému se skládá z vytvoření instrukční sady, knihovny na čtení a zápis navržené instrukční sady a interpretu navržené instrukční sady. Zvláštní pozornost je věnována samotnému interpretu, jehož důležitou vlastností se rozšiřitelnost pomocí konfiguračních XML souborů a zdrojových souborů v jazyce C# nebo Visual Basic. Na závěr je popsáno testování interpretu navržené instrukční sady včetně možností přizpůsobení na různé typy víceúrovňových jazyků.
This document is focused on analysis, design and implementation of a reference interpreter that can be used as a tool for fulfilling and evaluating the team project of Formal Languages and Compiler course. The solution of this task includes the design a new instruction set, a library for reading and writing for this instruction set and an interpreter of this instruction set. Special attention is payed to the interpreter itself that can be extended to accept modifed instruction set. Such extension is described using XML configuration files and extern source files in C# or Visual Basic.NET. In the end the text describes the testing of the interpreter of the design instruction set including the possibilities to adjust the instruction set to different types of high-level languages.
Keywords:
C#; C++; instruction set; Intermediate representation; interpreter; library; C#; C++; instrukční sada; Intermediální reprezentace; interpret; knihovna
Institution: Brno University of Technology
(web)
Document availability information: Fulltext is available in the Brno University of Technology Digital Library. Original record: http://hdl.handle.net/11012/62177