Název:
Procedurální animace lidské chůze
Překlad názvu:
Procedural Animation of Human Walk
Autoři:
Mohelník, Petr ; Maršík, Lukáš (oponent) ; Polok, Lukáš (vedoucí práce) Typ dokumentu: Diplomové práce
Rok:
2016
Jazyk:
cze
Nakladatel: Vysoké učení technické v Brně. Fakulta informačních technologií
Abstrakt: [cze][eng]
Animace lidské chůze má velké využití v interaktivních aplikacích, převážně počítačových hrách. Existuje mnoho způsobů tvorby této animace, které se liší v kompromisu mezi přirozeností, kontrolou nad animací a výpočetním časem. Tato práce se zabývá implementací procedurální animace, která je vhodná pro chůzi po nerovném terénu. Pro manipulaci s modelem lidského těla se využívá skeletální animace. Dále je popsána a implementována inverzní kinematika, díky čemu může být animace přizpůsobována nerovnému terénu. A nechybí ani popis fází lidské chůze, abychom je mohli co nejvěrněji napodobit. Vytvořené řešení umožňuje změnu chůze jednoduše pomocí množství parametrů a je schopné se přizpůsobit okolnímu terénu. Výsledek má mít využití při tvorbě počítačových her a umožnit rychlé přidání specifické animace lidské chůze bez nutnosti takovou animaci ručně vytvářet.
Animation of human walk is employed in many interactive applications, mostly in computer games. There are many ways to create such animation which differ in compromise among naturalness, control over animation and computing time. This work implements procedural animation which is applicable for walking on uneven terrain. Skeletal animation is used for manipulation with model of human body. Furthermore, inverse kinematics is described and implemented. That allows for adaptation to uneven terrain. It also describes phases of human walk, so we can accurately aproximate them. Proposed solution enables specification of walk using number of parameters and is able to adapt to surrounding terrain. The result should be usable in creation of computer games and should allow for creation of specific animation of human walk without need to create such animation manually.
Klíčová slova:
inverzní kinematika; lidská chůze; počítačová grafika; procedurální animace; skeletální animace; computer graphics; human walk; inverse kinematics; procedural animation; skeletal animation
Instituce: Vysoké učení technické v Brně
(web)
Informace o dostupnosti dokumentu:
Plný text je dostupný v Digitální knihovně VUT. Původní záznam: http://hdl.handle.net/11012/61931