Original title:
Analýza nákupního chování spotřebitele
Translated title:
Analysis of Customer´s Buying Behaviour
Authors:
Vrabcová, Eva ; Lochman, Marek (referee) ; Chalupský, Vladimír (advisor) Document type: Bachelor's theses
Year:
2016
Language:
cze Publisher:
Vysoké učení technické v Brně. Fakulta podnikatelská Abstract:
[cze][eng]
Bakalářská práce se zabývá analýzou chování zákazníků při nákupu uzeniny v supermarketu Albert a specializované prodejně Procházka. V práci jsou zkoumány faktory, které spotřebitele ovlivňují při nákupu, nalezneme zde také matici důležitost - spokojenost. Zjištěné výsledky jsou podloženy informacemi z provedeného výzkumu, který probíhal pomocí osobního dotazování. Po posouzení výsledků jsou formulovány návrhy doporučení, jak pro supermarket, tak i pro specializovanou prodejnu. První část práce obsahuje teoretická východiska práce. V druhé části zpracuji dotazníkové šetření a vyhodnotím získaná data. V poslední části navrhnu vlastní řešení.
Bachelor thesis deals with analysis of customers behavior while buying smoked meat in a supermarket Albert and specialized shop Procházka. Thesis researches factors, which influence a consumer while shopping, we can find here importance - satisfaction matrix too. The results are supported by informations of conducted research, which was taken in both places by questionnaire. After assessment results are formulated draft recommendations as for the supermarket, so for the specialized shop. The first part contains theoretical sollutions to work. In the second part of the survey will process and analyze the data. In the last part I will suggest own solutions.
Keywords:
consumer; Consumer behavior; purchase decision process; questionnaire; dotazník; kupní rozhodovací proces; Nákupní chování; spotřebitel
Institution: Brno University of Technology
(web)
Document availability information: Fulltext is available in the Brno University of Technology Digital Library. Original record: http://hdl.handle.net/11012/61234