Original title:
Aplikace vysokotlakého palivového systému na vznětový motor
Translated title:
The High Pressure Fuel System for CI-engine
Authors:
Strouhal, Pavel ; Prokop, Aleš (referee) ; Dundálek, Radim (advisor) Document type: Master’s theses
Year:
2016
Language:
cze Publisher:
Vysoké učení technické v Brně. Fakulta strojního inženýrství Abstract:
[cze][eng]
Předložená diplomová práce je zaměřena na prošetření možnosti zástavby vznětového traktorového motoru novějším vstřikovacím systémem, přesněji systémem Common-Rail. Jedná se hlavně o aplikaci vysokotlakého palivového čerpadla, palivového zásobníku a vstřikovačů. S ohledem na použité komponenty jsou na motoru provedeny patřičné úpravy a ty následně kontrolovány pomocí dostupných výpočtů. Krátká zmínka je věnována teoretickému shrnutí soudobého stavu aplikovaného vstřikovacího systému a jeho vývojového trendu. Volba úprav vychází převážně ze zjištěných provozních zatížení. Je však také dbáno na jejich co nejjednodušší provedení. Nedílnou součástí této práce je výkresová dokumentace nově navržených součástí.
This diploma thesis is focused on examining the development of a diesel tractor engine with a newer injection system, concretely common-rail system. Mainly it is about the application of the high pressure fuel pump, fuel rail and injectors. With regard to the used components are appropriate adjustments made on the engine, and then checked using the available calculations. Brief mention is given to the theoretical summary of the contemporary state of applied injection system and its development trend. Selecting adjustments is primarily based on observed operating load. However, it is also striving to their simplest implementation. An integral part of this work is drawing documentation of newly designed components.
Keywords:
common-rail; diesel engine; fuel pipes; injection system; pressure rail; common-rail; palivové potrubí; tlakový zásobník; vstřikovací systém; vznětový motor
Institution: Brno University of Technology
(web)
Document availability information: Fulltext is available in the Brno University of Technology Digital Library. Original record: http://hdl.handle.net/11012/60901