Original title:
Detekce kolize objektů v 3D prostoru
Translated title:
Collision detection in 3D space
Authors:
Grulich, Jan ; Matoušek, Radomil (referee) ; Lang, Stanislav (advisor) Document type: Master’s theses
Year:
2016
Language:
eng Publisher:
Vysoké učení technické v Brně. Fakulta strojního inženýrství Abstract:
[eng][cze]
Práce se zabývá detekcí kolizí v 3D simulačním prostoru. V první části jsou popsány nejpoužívanější algoritmy pro detekci, stejně jako některé knihovny hotových řešení. Druhá část práce obsahuje popis testovacího softwaru vytvořeného na základě knihovny OpenGL, včetně popisu důležitých částí. V poslední části práce jsou také prezentovány výsledky testování a porovnání vybraných algoritmů na vytvořených testovacích úlohách.
The thesis deals with collision detection in 3D simulation space. In the first part, the most used algorithms for detection are presented as well as some complete solution libraries. The second part contains the description of the testing software, which is based on OpenGL library, including the description of important segments. The final section presents some testing problems on which the chosen algorithms were tested, results and method comparison.
Keywords:
detekce kolizí; dělení prostoru; Gilbert-Keerthi-Johnson algoritmus; hierarchie obalových těles; nejmenší konvexní obálka; obalová tělesa; OpenGL; bounding volume hierarchies; bounding volumes; collision detection; convex hull; Gilbert-Keerthi-Johnson algorithm; OpenGL; spatial partitioning
Institution: Brno University of Technology
(web)
Document availability information: Fulltext is available in the Brno University of Technology Digital Library. Original record: http://hdl.handle.net/11012/60894