Original title:
Návrh marketingové strategie pro firmu
Translated title:
Marketing Strategy Proposal
Authors:
Hýbnerová, Anna ; Nováková, Irena (referee) ; Chalupský, Vladimír (advisor) Document type: Master’s theses
Year:
2016
Language:
cze Publisher:
Vysoké učení technické v Brně. Fakulta podnikatelská Abstract:
[cze][eng]
Diplomová práce se zabývá analýzou marketingové strategie vybrané střední školy, s ohledem na zájem potenciálních uchazečů o studium. Specifikuje základní principy marketingu, zejména pak marketingu v oblasti školství. Formou dotazníkového šetření byly zjišťovány faktory, které nejvíce ovlivňují budoucí uchazeče o studium. Na základě výsledků výzkumu byl zpracován návrh opatření pro vedení školy ke zvýšení zájmu o danou střední školu.
The diploma thesis analyzes the marketing strategy of selected secondary school, with regard to the interest of the potential applicants for study. It specifies the basic principles of marketing, especially of school marketing. By questionnaire survey was to determine the factors that most affect future applicants for study. On the base of the research results it was made a proposal of measures for the school management to increase the interest of the that secondary school.
Keywords:
applicant; marketing; PESTEL; promotion; questionnaire; research; school; strategy; SWOT; dotazník; marketing; PESTEL; propagace; strategie; SWOT; uchazeč; výzkum; škola
Institution: Brno University of Technology
(web)
Document availability information: Fulltext is available in the Brno University of Technology Digital Library. Original record: http://hdl.handle.net/11012/60664