Název:
Arteterapie s dětmi před nástupem do ZŠ
Překlad názvu:
Art therapy with children before entering elementary school
Autoři:
HOSENSEIDLOVÁ, Marie Typ dokumentu: Bakalářské práce
Rok:
2016
Jazyk:
cze
Abstrakt: [cze][eng] Bakalářská práce se zaměřuje na arteterapii s dětmi před nástupem do základní školy. Těmto dětem byl udělen odklad školní docházky, a v době vzniku této práce navštěvovaly přípravný ročník základní školy. Teoretická část práce se zabývá dítětem na pomezí předškolního a mladšího školního věku - v první kapitole jsou zmíněny pojmy školní zralost a připravenost, odklad školní docházky a jeho řešení ve formě přípravného ročníku základní školy. Dále je zmíněno, jaká by měla být péče o děti s odkladem školní docházky, jak vypadá a vyvíjí se výtvarný projev předškolního dítěte a dětí v období mladšího školního věku. A také se práce věnuje arteterapii s dětmi. V úvodu praktické části práce je vymezeno několik cílů. Dále je zmíněn popis arteterapeutické práce s dětmi v přípravném ročníku. Poté jsou popsány metody a formy práce, následující shrnutím konkrétních poznatků z arteterapeutické činnosti s dětmi před nástupem do základní školy. Důležitou součástí praktické části jsou dvě kazuistiky dětí z přípravných tříd a jejich průběžně získávaná výtvarná produkce. V závěru každé kazuistiky se nachází shrnutí arteterapeutické práce s konkrétním dítětem - jeho výtvarného projevu a posunu v něm, po případě proměn ve výtvarné produkci.This thesis is focused on Art Therapy with children before entering elementary school. These children had been granted deferred schooling and at the time of this study attended a preparatory year of elementary school. The theoretical part is dealing with a child on the edge of preschool and school age. In the first chapter there are described the concepts of school readiness and maturity, postponement of school attendance and its solution in the form of a preparatory year of primary school. It is also mentioned, what should be the care of children with postponed school, how it looks and develops creative expression of preschool children and children in younger school age. The work is devoted to Art Therapy with children. At the beginning of the practical part there are defined several goals. Further description is mentioned art therapy work with children in pre-school age. Then they described the methods and forms of work, the following summary of specific knowledge of art therapy activities with children before entering elementary school. An important part of the practical are the cases of two children from preparatory classes and their ongoing obtained artistic production. At the end of each case study is a summary of art therapy work with a particular child - its artistic expression and shift in it, after the case of changes in art production.
Klíčová slova:
arteterapie; dítě; kresba dětí; odklad školní docházky; přípravný ročník základní školy; výtvarný projev dětí; art therapy; child; creative expression of children; drawing children; preparatory year of elementary school; school attendance delay Citace: HOSENSEIDLOVÁ, Marie. Arteterapie s dětmi před nástupem do ZŠ. České Budějovice, 2016. bakalářská práce (Bc.). JIHOČESKÁ UNIVERZITA V ČESKÝCH BUDĚJOVICÍCH. Pedagogická fakulta
Instituce: Jihočeská univerzita v Českých Budějovicích
(web)
Informace o dostupnosti dokumentu:
Plný text je dostupný v digitálním repozitáři JČU. Původní záznam: http://www.jcu.cz/vskp/48193