Název:
Využití pohybových činností v integrovaném předškolním vzdělávání
Překlad názvu:
The use of movement activities in an integrated preschool education
Autoři:
KAFTANOVÁ, Klára Typ dokumentu: Bakalářské práce
Rok:
2016
Jazyk:
cze
Abstrakt: [cze][eng] Tato práce se zabývá integrováním pohybových aktivit do vzdělávací nabídky v mateřské škole v souladu s RVP PV. V teoretické části je vymezen význam pohybu v předškolním věku a důsledky pramenící z nedostatku pohybu. Následuje zmapování současného předškolního vzdělávání, jeho cíle a specifika, sloužící jako východisko pro uplatnění pohybových aktivit. Charakterizováno je i integrované vzdělávání, integrované bloky a zásady jejich tvorby v třídním vzdělávacím programu. Praktická část je věnována sestavením pohybových aktivit v integrovaných tematických celcích v souladu dílčími cíli a očekávanými výstupy RVP PV. Tyto aktivity jsou průběžně vyhodnocovány dle evaluačních kriterií. Závěrečné shrnutí hodnotí zrealizované pohybové aktivity z hlediska naplňování očekávaných výstupů ve všech oblastech vzdělávání.This work deals with integrating physical activities into the offer of education of a kindergarten in accordance with the General Educational Program for Preschool Education. The theoretical part specifies the importance of physical activities for preschoolers and consequences resulting from lack of physical activities. Then the current preschool education and its goals and specifics are mapped, used as a basis for the application of physical activities. Also integrated education and integrated blocks and principles of their creation in a classroom curriculum are characterized. The practical part deals with putting physical activities together to create integrated thematic units in accordance with the sub-objectives and expected outcomes of the General Educational Program for Preschool Education. These activities are continuously evaluated using the evaluation criteria. The final summary assesses physical activities put into practice from the viewpoint of achieving the expected outcomes in all areas of education.
Klíčová slova:
integrované vzdělávání; pohyb; pohybové aktivity; předškolní vzdělávání; Předškolní věk; tematické celky; vývoj dítěte; child development; integrated education; physical activities; physical activity; Preschool age; preschool education; thematic units Citace: KAFTANOVÁ, Klára. Využití pohybových činností v integrovaném předškolním vzdělávání. České Budějovice, 2016. bakalářská práce (Bc.). JIHOČESKÁ UNIVERZITA V ČESKÝCH BUDĚJOVICÍCH. Pedagogická fakulta
Instituce: Jihočeská univerzita v Českých Budějovicích
(web)
Informace o dostupnosti dokumentu:
Plný text je dostupný v digitálním repozitáři JČU. Původní záznam: http://www.jcu.cz/vskp/43663