Název:
Výchova dítěte v neúplné rodině
Překlad názvu:
Child raising in an incomplete family
Autoři:
VOJTĚCHOVÁ, Pavla Typ dokumentu: Bakalářské práce
Rok:
2016
Jazyk:
cze
Abstrakt: [cze][eng] Bakalářská práce se zabývá tématem výchovy dítěte v neúplné rodině. Teoretická část se zabývá rodinou a jejími dnešními problémy a dále konkrétně rodinou neúplnou a výchovou dítěte v takové rodině. Zaměřuje se na to, jaká úskalí výchova v neúplné rodině přináší a jaký to má dopad na dítě. Konkrétním cílem praktické části práce je zjistit a porovnat dosažený stupeň vzdělání, vzdělávací a profesní aspirace a profesní uplatnění jedinců pocházejících z úplných a neúplných rodin, případně také zjistit, zda v neúplné rodině může být osamělý rodič vzorem pro profesní uplatnění svého dítěte. Výzkumné šetření obsažené v praktické části bylo provedeno v souladu s cílem pomocí smíšeného výzkumného přístupu. V kvalitativní části šetření byla využita metoda dotazování v podobě polostrukturovaného rozhovoru a v kvantitativní části metoda dotazování v podobě dotazníku. Byly zjištěny rozdíly ve vzdělávacích a profesních aspiracích či u dosaženého stupně vzdělání u jedinců z úplné a neúplné rodiny. Vliv rodiče na profesní uplatnění jedince není jednoznačný.This bachelor thesis concerns a topic of bringing up children in single-parent families. Theoretical part is firstly about family in general and contemporary problems connected with family. Then it is focused on single-parent family and difficulties of children upbringing in this kind of family and their impact on a child. The main goal of a practical part of this thesis is to find out and compare achieved level of education, educational and professional aspirations and professional employment of individuals originating from complete and single-parent families. The other goal is to find out whether a parent in a single-parent family could be a paragon for professional employment of his/her child. The research survey contained in the practical part used mixed research approach in compliance with the goal. A method of questioning by a half-structured dialogue was used in a qualitative survey part, and a method of questioning by a questionnaire was used in a quantitative survey part. The differences between individuals originating from complete or single-parent family were found in educational and professional aspirations and in achieved level of education. Influence of parent on professional employment is ambiguous.
Klíčová slova:
aspirace; neúplná rodina; osamělá matka; osamělý otec; rodina; uplatnění; výchova; aspiration; employment; family; single father; single mother; single-parent family; upbringing Citace: VOJTĚCHOVÁ, Pavla. Výchova dítěte v neúplné rodině. České Budějovice, 2016. bakalářská práce (Bc.). JIHOČESKÁ UNIVERZITA V ČESKÝCH BUDĚJOVICÍCH. Pedagogická fakulta
Instituce: Jihočeská univerzita v Českých Budějovicích
(web)
Informace o dostupnosti dokumentu:
Plný text je dostupný v digitálním repozitáři JČU. Původní záznam: http://www.jcu.cz/vskp/42140