Název:
Prospěšnost přípravných tříd pro žáky ze sociálně znevýhodněného prostředí z pohledu učitelů, asistentů přípravných tříd a učitelů na prvním stupni ZŠ
Autoři:
POSPÍŠIL, Ondřej Typ dokumentu: Diplomové práce
Rok:
2016
Jazyk:
cze
Abstrakt: [cze][eng] Cílem této diplomové práce je zjistit prospěšnost a fungování přípravných tříd, které navštěvují děti ze sociálně znevýhodněného prostředí. Hlavním kritériem pro posuzování prospěšnosti těchto tříd bude hodnocení učiteli, asistenty přípravných tříd, ale také hodnocení učiteli na prvním stupni ZŠ, kteří měli tu zkušenost a učili žáky, kteří prošli přípravnou třídou. Práce se především zaměřuje na žáky ze sociálně znevýhodněného prostředí, ale bude také porovnávat rozdílnost v úspěšnoti při nástupu na ZŠ se žáky, kteří ze sociálně znevýhodněného prostředí nepochází. V úvodní částí práce autor popíše a charakterizuje oblast přípravných tříd v českém školství, obsazování těchto tříd žáky z různých prostředí a uvede nás do problematiky vlivu přípravných tříd při úspěšném vstupu na základní školu. V praktické části práce se autor zaměří na konkrétní hodnocení prospěšnosti přípravných tříd vybranými učiteli. Provede rozhovory s učiteli a asistenty z vybraných základních škol v Jihlavě (práce tak bude případovou studií a svým zaměřením bude přímo navazovat na bakalářskou práci autora), případně sebraná kvalitativní data doplní o informace získané kvantitativní metodou sběru dat, dotazníky.The aim of the diploma thesis is to determine the benefits and the function of the preparatory class for children from socially disadvantaged environment. The main criterion for the benefits of preparatory class will be the assessment of teachers and assistants of the preparatory class but also the assessment of the teachers from primary school, who had the experience with teaching children who participated in the preparatory class. This thesis is mainly focused on students from socially disadvantaged environment but it will also compare students from socially disadvantaged environment with students from regular environment. Preparatory classes in the Czech educational system and the participation of students from different social environment in these classes is described and characterized in the first part of the thesis and it presents the issue of the influence of preparatory year for the entry to primary school. The practical part of the thesis is focused on the assessment of benefits of preparatory classes from chosen teachers' point of view. The author will make interviews with pedagogical workers from chosen schools in Jihlava (the thesis will be partly case study and it will follow the bachelor thesis of the author). The quantitative data will be refilled with the information from quantitative research (questionnaires).
Klíčová slova:
prospěšnost; přípravný ročník; rodič; sociálně znevýhodněné prostředí; učitel; základní škola; žák; benefits; parent; preparatory year; primary school; pupil; socially disadvantaged environment; teacher Citace: POSPÍŠIL, Ondřej. Prospěšnost přípravných tříd pro žáky ze sociálně znevýhodněného prostředí z pohledu učitelů, asistentů přípravných tříd a učitelů na prvním stupni ZŠ. České Budějovice, 2016. diplomová práce (Mgr.). JIHOČESKÁ UNIVERZITA V ČESKÝCH BUDĚJOVICÍCH. Pedagogická fakulta
Instituce: Jihočeská univerzita v Českých Budějovicích
(web)
Informace o dostupnosti dokumentu:
Plný text je dostupný v digitálním repozitáři JČU. Původní záznam: http://www.jcu.cz/vskp/40799