Název:
Subjektivně vnímané změny v chování u dětí v předškolním věku
Překlad názvu:
Subjective perception of behavior change in children of preschool age
Autoři:
ZÁHOROVÁ, Tereza Typ dokumentu: Bakalářské práce
Rok:
2015
Jazyk:
cze
Abstrakt: [cze][eng] Tato bakalářská práce se zabývá změnou chování dětí v předškolním věku od roku 1989, z čehož vyplývá cíl bakalářské práce a to zjistit, zda se změnilo a popřípadě jak, chování dětí v předškolním věku od roku 1989. Bakalářská práce je rozdělena na teoretickou a praktickou část. V teoretické části jsem se zaměřila především na historický vývoj předškolního vzdělávání od roku 1989, dále na dítě v předškolním věku, vlivy a sociální faktory, které ovlivňují chování dítěte a v poslední řadě na hodnoty předškolního dítěte. V druhé, tedy v praktické části mé bakalářské práce, byla použita metoda kvalitativního výzkumu. Data byla sesbírána formou rozhovoru za pomocí techniky polořízených rozhovorů, které byly realizovány s pěti komunikačními partnerkami. Jednalo se o učitelky z mateřských škol, které mají více jak pětadvacetiletou praxi v oboru předškolní pedagogiky a které stále učí v mateřských školách. Rozhovory trvaly v rozmezí 30 - 60 minut a probíhaly v prostředí mateřských škol či v prostředí, které si komunikační partnerky samy zvolily. Cílem mé bakalářské práce bylo, především zjistit změny v chování předškolních dětí od roku 1989. V souvislosti s cílem byla stanovena hlavní výzkumná otázka: Jak se změnilo chování dětí v předškolním od roku 1989. Výsledky byly zpracovány metodou kódování.This thesis slew change behavior in preschool children since 1989, resulting in a goal thesis and to determine and determine if the behavior of preschool children has changed and in which way since 1989 The thesis is divided into theoretical and practical part. In the theoretical part I focused on the historical development of preschool education since 1989, further to the child in the preschool age, influences and social factors that influence the child's behavior and in the last row on the value of preschool children. In the second, the practical part of my thesis was a qualitative research method. Data were collected by interview using the By interview using semi-structured technique of interview, which were conducted with five communication partners. I asked five kindergarten teachers, who have more than twenty years of experience in the field of preschool education and who still teaches in kindergartens. Interviews lasted between 30-60 minutes and took place in an environment of kindergarten or in an environmentwhich was choosen by communication partners. The aim of my thesis was to explore changes in the behavior of preschool children since 1989. In relation to established major research question: How do I change the ehavior of children in preschool since 1989. The results were processed by the encoding.
Klíčová slova:
Chování dítěte změny v chování předškolní věk; Child's behavior - behavior changes - preschool age Citace: ZÁHOROVÁ, Tereza. Subjektivně vnímané změny v chování u dětí v předškolním věku. České Budějovice, 2015. bakalářská práce (Bc.). JIHOČESKÁ UNIVERZITA V ČESKÝCH BUDĚJOVICÍCH. Pedagogická fakulta
Instituce: Jihočeská univerzita v Českých Budějovicích
(web)
Informace o dostupnosti dokumentu:
Plný text je dostupný v digitálním repozitáři JČU. Původní záznam: http://www.jcu.cz/vskp/37888