Original title:
Public relations a konkurenceschopnost vybrané střední školy z pohledu zákazníka - žáka a rodiče
Translated title:
Public relations and competitiveness of selected high school from the perspective of the customer - the student and parents
Authors:
ČUTKOVÁ ADAMCOVÁ, Martina Document type: Bachelor's theses
Year:
2015
Language:
cze Abstract:
[cze][eng] Bakalářská práce se zabývá public relations a konkurenceschopností vybrané střední školy v Třeboni z pohledu zákazníka žáka a rodiče. Teoretická část popisuje public relations jako nástroj marketingové komunikace, jeho vymezení a charakteristiku, dále je zde popsáno základní rozdělení konkurenceschopnosti, psychologie reklamy a trhu. Empirická část zkoumá míru známosti, úroveň komunikace s veřejností a konkurenceschopnost vybrané střední školy právě z pohledu běžné veřejnosti ve sledovaném regionu. Cílem této práce je zhodnocení konkurenceschopnosti a vnější komunikace vybrané střední školy a navržení dalšího možného rozvoje dané školy ve sledovaných oblastech.This thesis deals with public relations and competitiveness in selected high school in Trebon from the perspective of the customer - the student and parents. The theoretical part describes public relations as a marketing communication tool, its definition and characteristics. There is also described the basic division of competitiveness, advertising and market psychology. The empirical part examines the degree of familiarity, the level of public relations and the competitiveness of selected high school from the view of the general public in the region. The aim of this work is to evaluate the competitiveness and public relations of this high school and propose possible further development in the concerned areas.
Keywords:
communication; competitive advantage; competitiveness; high school; marketing; motivation; psychology of the advertising and the market; public relations; komunikace s veřejností; konkurenceschopnost; konkurenční výhoda; marketing; motivace; psychologie reklamy a trhu; public relations; střední škola Citation: ČUTKOVÁ ADAMCOVÁ, Martina. Public relations a konkurenceschopnost vybrané střední školy z pohledu zákazníka - žáka a rodiče. České Budějovice, 2015. bakalářská práce (Bc.). JIHOČESKÁ UNIVERZITA V ČESKÝCH BUDĚJOVICÍCH. Pedagogická fakulta
Institution: University of South Bohemia in České Budějovice
(web)
Document availability information: Fulltext is available in the Digital Repository of University of South Bohemia. Original record: http://www.jcu.cz/vskp/36961