Original title:
Marketingová komunikace značky Fairtrade
Translated title:
Marketing communication of Fairtrade brand
Authors:
DUDOVÁ, Klára Document type: Bachelor's theses
Year:
2015
Language:
cze Abstract:
[cze][eng] Bakalářská práce se zabývá marketingovou komunikací značky Fairtrade v obchodě Bylinné a klášterní produkty v Českých Budějovicích. Teoretická část je zaměřena na popis pojmů jako je marketingová komunikace, komunikační mix a jeho nástroje, následován vysvětlením pojmu značka a značka Fairtrade. Vlastní výzkum je složen z kvalitativního výzkumu ve formě hloubkového řízeného rozhovoru se zaměstnancem obchodu a kvantitativního výzkumu, konkrétněji dotazníkového šetření. Cílem této práce je na základě vytvořené analýzy doporučit návrhy změn v marketingovém komunikačním mixu značky Fairtrade v obchodě Bylinné a klášterní produkty.The bachelor thesis deals with marketing communication of Fairtrade brand for the shop Bylinné a klášterní produkty. The theoretical part is focused on describing terms such as marketing communication, marketing communications mix and its tools, brand and Fairtrade brand. The practical part is based on analysing marketing communication of the Fairtrade brand for the shop Bylinné a klášterní produkty. The marketing research is based on a qualitative research in the form of structured interview and a quantitative survey performed by the questionnaire, which is used to determine public opinion and also presents questions that appear in the structured interviews with the representative of the company. The conclusion contains the suggestion of ways how to improve marketing communication of the Fairtrade brand in the shop Bylinné a klášterní produkty.
Keywords:
brand; Fairtrade brand; marketing communication; marketing communications mix; marketingová komunikace; nástroje marketingové komunikace; značka Fairtrade Citation: DUDOVÁ, Klára. Marketingová komunikace značky Fairtrade. České Budějovice, 2015. bakalářská práce (Bc.). JIHOČESKÁ UNIVERZITA V ČESKÝCH BUDĚJOVICÍCH. Ekonomická fakulta
Institution: University of South Bohemia in České Budějovice
(web)
Document availability information: Fulltext is available in the Digital Repository of University of South Bohemia. Original record: http://www.jcu.cz/vskp/36617