Název:
Zavedené postupy v oblasti inkluzivního vzdělávání v Německu
Překlad názvu:
The established practices in inclusive education in Germany
Autoři:
PÍCHOVÁ, Martina Typ dokumentu: Diplomové práce
Rok:
2016
Jazyk:
cze
Abstrakt: [cze][eng] Tato diplomová práce se zabývá problematikou zavedených integračních postupů v inkluzivním vzdělávání. Jako cílová země pro zpracování byla vybrána Spolková republika Německo. Prví část práce se zabývá obecnými fakty ohledně migrace cizinců do Německa s ohledem na aktuální dění. Dále je zpracována tématika integrace, kde jsou zmapovány všeobecné integrační snahy jak státu, tak organizací a dobrovolných jedinců. Zde se plynně přechází k problematice poskytování jazykových kurzů a samotnému inkluzivnímu vzdělávání dětí cizinců. Tyto teoretické části jsou doplněny o reálné postřehy z německého prostředí. Poslední pasáž teoretické části je věnována mnohojazyčnosti s důrazem na výuku cílového jazyku ve třídách cizinců, kvalifikaci a kompetentnost pedagogů, principy a metody výuky jazyka jako jazyka druhého relevantní pro tyto třídy. Praktická část této práce vychází ze zpracovaných teoretických poznatků, kde je dle těchto pravidel vytvořen model konceptu výuky dětí cizinců. Je zde zohledněn především interkulturní aspekt a co nejintenzivnější předání informací. Tato část je zakončena popisem průběhu vyučování, které bylo realizováno v praxi. The thesis deals with the issue of the integration of established practices in inclusive education. As a target country for processing has been selected the Federal Republic of Germany. The first part deals with basic facts about migration of foreigners to Germany with the respect of current events. It also addresses the topic of integration, where are mapped the general integration efforts from the government, organizations and volunteers. Then the thesis is focused on the issue of provision of language courses and inclusive education for children of foreigners. These theoretical parts are complemented by real observations from the German environment. Final theoretical part is about multilingualism, with an emphasis on teaching the main language in the classes for foreigners, qualification and competence of teachers, principles and methods of teaching the second language which is relevant for these classes. The practical part creates the concept of teaching immigrant children by using theoretical information. It includes intercultural aspects and the most intensive way, how to transmit the information. Last part contains description of teaching course, which was implemented in practice.
Klíčová slova:
inkluzivní vzdělávání; integrace; migrace; mnohojazyčnost; němčina jako druhý jazyk.; Spolková republika Německo; Federal Republic of Germany; German like second language; immigration; inclusive education; integration; multilingualism Citace: PÍCHOVÁ, Martina. Zavedené postupy v oblasti inkluzivního vzdělávání v Německu. České Budějovice, 2016. diplomová práce (Mgr.). JIHOČESKÁ UNIVERZITA V ČESKÝCH BUDĚJOVICÍCH. Pedagogická fakulta
Instituce: Jihočeská univerzita v Českých Budějovicích
(web)
Informace o dostupnosti dokumentu:
Plný text je dostupný v digitálním repozitáři JČU. Původní záznam: http://www.jcu.cz/vskp/36142