Název:
Problematika výuky psaní levorukých žáků
Překlad názvu:
The Problems in Writing of Left-handed Pupils
Autoři:
HERWIGOVÁ, Kateřina Typ dokumentu: Diplomové práce
Rok:
2015
Jazyk:
cze
Abstrakt: [cze][eng] Diplomová práce Problematika výuky psaní levorukých žáků je zaměřena na problematiku výuky prvopočátečního psaní levorukých žáků v prvních třídách základních škol. Práce je rozdělena do dvou částí. Teoretická část se zabývá lateralitou a levorukostí obecně. Dále pak vývojem leváctví v historii a v současné době, zejména pak vývojem motorických schopností levorukých dětí od předškolního věku. Dalším cílem je zmapovat úskalí předškolního období dítěte a případné problémy při výuce psaní. Hlavní část práce je zaměřena na výuku psaní v prvních třídách a správné metodické vedení žáků při psaní. Výzkumná část se zaměřuje na analýzu výuky psaní levorukých žáků v prvních třídách základních škol Středočeského kraje. Zkoumá poměr levorukých dívek a chlapců, správné držení psacího náčiní, sklon papíru, sklon písma, správné sezení, používání ergonomických pomůcek a používání pera či tužky. The thesis "The Problems in Writing of Left-handed Pupils" is focused on the dificulties in the first steps of writing of left-handed children in primary schools. The thesis is divided into two parts. In the theoretic part we deal with the laterality and the left-handness in general. Further we deal with the development of left-handness in the history and nowadays and first of all with the development of motor skills of the left-handed children in the preschool age. The next aim is to chart the difficulties in the preschool period and the potencional problems in writing. The main part of our thesis is focused on the correct methodological help with writing in the first class in primary schools. The other part of our thesis is practical part. In this part we focus on the analysis of the writing edacation for the left-handed pupils in the first classes in the schools in Central Bohemian Region. We studied the quantity of the left-handed boys and the left-handed girls, the correct holding of writing tools, the slope of paper, the slope of letters, the correct sitting, the using of ergonomic tools and the using of pens or pencils.
Klíčová slova:
lateralita; levorukost; leváctví; pomůcky; první třída; psaní; sklon; ergonomic tools; left-hended pupils; writing Citace: HERWIGOVÁ, Kateřina. Problematika výuky psaní levorukých žáků. České Budějovice, 2015. diplomová práce (Mgr.). JIHOČESKÁ UNIVERZITA V ČESKÝCH BUDĚJOVICÍCH. Pedagogická fakulta
Instituce: Jihočeská univerzita v Českých Budějovicích
(web)
Informace o dostupnosti dokumentu:
Plný text je dostupný v digitálním repozitáři JČU. Původní záznam: http://www.jcu.cz/vskp/36012