Název:
Metody komunikační a slohové výchovy ve druhém ročníku základní školy
Překlad názvu:
Methods of Communication and Stylistic Education in the Second Year of Primary School.
Autoři:
ZEMANOVÁ, Radka Typ dokumentu: Diplomové práce
Rok:
2015
Jazyk:
cze
Abstrakt: [cze][eng] Diplomová práce se zabývá metodami komunikační a slohové výchovy na prvním stupni ZŠ, konkrétně se zaměřujeme na druhou třídu. Hlavním cílem je vytvořit zásobník metod pro tento předmět, který bude efektivně použitelný v praxi. Práce je rozdělena na část teoretickou a empirickou. Teoretickou část dělíme do šesti kapitol, z nichž pět charakterizuje pojmy vážící se k tématu, definice, pojetí komunikační a slohové výchovy v minulosti a nyní, též předkládá zásady, obsah, cíl této složky. Poslední kapitola teoretické části představuje různé kategorizace, které byly popsány v odborné literatuře. Porovnává popisované systémy a seznamuje s dostupnými metodami. Praktická část je věnovaná vytvořenému zásobníku metod komunikační a slohové výchovy, které lze užít v konkrétních vyučovacích hodinách. Vznikl na základě analýzy odborné literatury, vlastní náslechové praxe a je doplněn o inovativní výukovou metodu. V závěru práce pojednáváme o dostupných materiálech pro učitele, o efektivnosti vytvořené metody, výhodách vzniklého zásobníku a jeho užívání do budoucna.Diploma thesis deals with methods of communication and stylistic education at the elementary school, specifically in the second class. The main aim is to create a stack of methods for this subject which will be effectively applicable in practice. The task is divided into theoretical and empirical part. The theoretical one has six chapters. Five of them characterize notions connected to the topic, definitions, conception of communication and stylistic education in past and nowadays. They also submit principles, content and goal of this component. The sixth chapter presents different categorization described in scholarly literature. It compares described systems and it apprizes with available methods. The empirical part is dedicated to the stack of communication and stylistic education methods that is possible to use in specific lessons. It has been based on analysis of scientific literature, own class observation and it is complemented by innovative teaching methods. In the end of thesis we discuss about available material for teachers, the efficiency of created method, advantages of created stack and its usage in future.
Klíčová slova:
inovativní výuková metoda; kategorizace metod; komunikační a slohová výchova; zásobník metod; categorization methods; communication and stylistic education; innovative teaching methods; stack of methods Citace: ZEMANOVÁ, Radka. Metody komunikační a slohové výchovy ve druhém ročníku základní školy. České Budějovice, 2015. diplomová práce (Mgr.). JIHOČESKÁ UNIVERZITA V ČESKÝCH BUDĚJOVICÍCH. Pedagogická fakulta
Instituce: Jihočeská univerzita v Českých Budějovicích
(web)
Informace o dostupnosti dokumentu:
Plný text je dostupný v digitálním repozitáři JČU. Původní záznam: http://www.jcu.cz/vskp/36009