Original title:
Pozitiva a negativa lesních mateřských školek ve výchově a vzdělávání dítěte
Translated title:
Positives and negatives of forest schools in education of a child
Authors:
UŠIAKOVÁ, Dagmar Document type: Bachelor's theses
Year:
2015
Language:
cze Abstract:
[cze][eng] Práce se zabývá pozitivními a negativními aspekty lesních mateřských školek ve vztahu k výchově a vzdělávání dítěte. První kapitoly objasňují obsah pojmu lesní mateřská školka a zaměřují se na její bližší charakteristiku. Dále popisují jejich vznik a historický vývoj ve světě, tak v České republice. Mapují současný stav školek a sledují legislativní rámec, v němž se školky pohybují. Práce sleduje principy Rámcového vzdělávacího programu pro předškolní vzdělávání a s ním související úkoly a cíle předškolního vzdělávání. Blíže se zaměřuje na dílčí cíle Rámcového vzdělávacího programu pro předškolní vzdělávání a cíle pedagogické koncepce lesních mateřských školek, jež následně srovnává a konfrontuje s výsledky výzkumu Kořeny předškolní výchovy. Zvláštní pozornost věnuje vyhodnocování pozitivních a negativních dopadů cílů pedagogické koncepce lesních mateřských školek, na vzdělávání dítěte ve vztahu ke kritériu poslání předškolní výchovy, jak je definováno v předpisu č. 561/2004 Sb., o předškolním, základním, středním, vyšším odborném a jiném vzdělávání (školský zákon).This thesis follows up positive and negative sides of forrest preschools in education of children. First part contains an explanation of forrest preschool term and it focuses on closer charakteristic. As next thesis describes the birth and historici development of the forrest preschools in the world and furthermore in Czech republic. It detects an actual state incluging important legislation for forrest preschools. Thesis follove principles at Framework Education Programme for Preschool Education it?s objectives and tasks. It takes aim for constitutive targets for Education Programme for Preschool Education and also for objectives in pedagogical conception of forrest preschools, and after that it compares those detected informations with results of ?Kořeny předškolní výchovy? research. Thesis takes a particular care to evaluate positive and negative effects of objectives in pedagogical conception of forrest preschools on education of children, through goals of preschool education, which defines Act no. 561/2004 2004 Sb., o předškolním, základním, středním, vyšším odborném a jiném vzdělávání (školský zákon).
Keywords:
alternative school; forest kindergarten; forrest preschool; Framework Education Programme for Preschool Education; pedagogical conception of forrest preschools; positives and negative of forrest schools; preschool education; alternativní vzdělávání; lesní mateřská školka; pedagogická koncepce lesních mateřských škol; pozitiva a negativa lesních mateřských škol; předškolní vzdělávání; Rámcový vzdělávací program pro předškolní vzdělávání Citation: UŠIAKOVÁ, Dagmar. Pozitiva a negativa lesních mateřských školek ve výchově a vzdělávání dítěte. České Budějovice, 2015. bakalářská práce (Bc.). JIHOČESKÁ UNIVERZITA V ČESKÝCH BUDĚJOVICÍCH. Teologická fakulta
Institution: University of South Bohemia in České Budějovice
(web)
Document availability information: Fulltext is available in the Digital Repository of University of South Bohemia. Original record: http://www.jcu.cz/vskp/35303