Název:
Genderové stereotypy v různých sférách společnosti
Překlad názvu:
Gender stereotypes in different social strata
Autoři:
RYDVALOVÁ, Veronika Typ dokumentu: Bakalářské práce
Rok:
2014
Jazyk:
cze
Abstrakt: [cze][eng] Ve své práci se budu zabývat generovými stereotypy mužů a žen v české společnosti. Nastíním zde rozdíl mezi naší společností a společností kmene Čambuliů, kde budou jasně viditelné rozdíly ve vnímání mužského a ženského postavení. Zaměřím se především na stereotypy působící v oblasti práce a zaměstnání (tzv. mužské a ženské profese) a na stereotypy, které produkují masová média, zejména reklamy. Do své práce zahrnu i názory osob, které se k dané problematice genderových stereotypů vyjádří prostřednictvím odpovědí na mnou připravené otázky, týkající se tématu genderu. Názory a postoje budu získávat prostřednictvím metody rozhovoru. Cíle této práce bude ověřit, zda stereotypy v oblasti práce a zaměstnání jsou respondenty vnímány, zda se s nimi ztotožňují a zda je možné potvrdit rozdílné působení těchto stereotypů s ohledem na pohlaví a další socio-demografické proměnné (věk, vzdělání ad.). In my thesis I will deal male and female gender stereotypes in Czech society. I will outline differences between our society and the society of Tchambuli tribe, between which there will be clear differences in the understanding of male and female roles. I will focus especially on the stereotypes applied to the sphere of work and workplace (so-called male and female jobs) and on the stereotypes produced by mass media, especially advertisments. Into my thesis I will indude opinions of those who will comment on the problem of gender stereotypes, through replies to questions about gender, produced by myself. I will gather the opinions and attitudes usány the interview method. The goal of this thesis is to verify whether stereotypes in the sphere of work and workplace are noticek by the respondents, whether they identify themselves with these stereotypes and whether it is possible to verify different effects of these stereotypes, considering gender as well as other socio-demographic variables, such as age, education, etc.
Klíčová slova:
Gender; mužské role; reklama; společnost; stereotypy; zaměstnání; ženské role; advertisment; female role; Gender; male role; society; stereotypes; workplace Citace: RYDVALOVÁ, Veronika. Genderové stereotypy v různých sférách společnosti. České Budějovice, 2014. bakalářská práce (Bc.). JIHOČESKÁ UNIVERZITA V ČESKÝCH BUDĚJOVICÍCH. Pedagogická fakulta
Instituce: Jihočeská univerzita v Českých Budějovicích
(web)
Informace o dostupnosti dokumentu:
Plný text je dostupný v digitálním repozitáři JČU. Původní záznam: http://www.jcu.cz/vskp/34317