Název:
Hudba jako součást vnitřního světa filmu
Překlad názvu:
Music as a Part of the Inner World of film
Autoři:
Šec, František ; BAGDASAROV, Georgy (vedoucí práce) ; ČENĚK, Jan (oponent) Typ dokumentu: Bakalářské práce
Rok:
2015
Jazyk:
cze
Nakladatel: Akademie múzických umění v Praze.Filmová a televizní fakulta. Knihovna
Abstrakt: [cze][eng] Bakalářská práce se zabývá používáním hudby, tedy prvkem, který silně ovlivňuje divákovy emoce. A to zejména s ohledem na její pozici vůči obrazu - Ta je totiž zásadním faktorem ovlivňující její fungování ve filmu. Vycházím s teoretických prací, které analyzují problém, jakým způsobem divák např. v kinosále vnímá zvuky a jaký vliv na to má jejich různé umístění vůči obrazu. Principy filmové hudby také ovlivnil dlouhodobý vývoj kinematografie. S tím je spjata i dnešní nadužívanost hudby. V mnoha případech totiž autoři ignorují důsledky způsobené její pozicí. Konkrétní příklady filmů nám tak pomohou pochopit celou problematiku. Ne vždy je totiž pozice hudby lehko určitelná. Práce nám pomůže pochopit důležitost integrace hudební složky ve filmu. Je-li hudba sofistikovaně propojena se světem filmu, divák se může plně soustředit a film vnímat jako umění.This thesis deals with the use of music, a factor which strongly affects the viewer's emotions. This is particularly true with respect to its position relative to the image - an important factor affecting its functioning in the film. I start with the theoretical works that analyze the problem, how the viewer in the cinema hears the sounds and what impact it has on their different positions to the image. Principles of film music also influenced the long-term development of cinema. This process was accompanied today's over-use of music. In many cases, the authors ignore the consequences caused by its position. Specific examples of films will help us understand the whole issue. The position of music is not always easily determinable. Work will help us understand the importance of integrating musical part in the film. If music is sophisticated and connected with the world of film, the viewer can concentrate and perceive the film as art.
Klíčová slova:
analýzy filmových děl; dějiny filmu; filmová hudba; filmová teorie; zvuková tvorba
Instituce: Akademie múzických umění v Praze
(web)
Informace o dostupnosti dokumentu:
Dostupné registrovaným uživatelům v digitálním repozitáři AMU. Původní záznam: http://hdl.handle.net/10318/8749