Original title:
Reklama na internetu se zaměřením na sociální sítě
Authors:
Jagošová, Tereza Document type: Bachelor's theses
Year:
2015
Language:
cze Abstract:
[cze][eng] Tato bakalářská práce se věnuje problematice internetové reklamy a blíže rozpracovává oblast reklamy na sociálních sítích. Práce přináší přehled a charakteristiky forem reklamy na internetu. Vysvětluje pojmy jako plošná reklama, marketing ve vyhledávačích, nativní reklama, social media marketing, atd. Dále je uveden souhrn právní úpravy reklamy v České republice. Cílem práce je vytvoření doporučující metodiky pro tvůrce reklamy z pohledu práva a marketingu. Marketingová doporučení se zaměřují především na oblast sociálních sítí.This thesis deals with the issue of online advertising and further elaborates adver-tising on social networks. Work provides an overview of the characteristics and forms of advertising on the Internet. It defines terms such as display advertising, search engine marketing, native advertising, social media marketing, etc. The fol-lowing is a summary of legislation of advertising in the Czech Republic. The aim is to create recommending methods for marketers in terms of rights and marketing. Marketing recommendations focus mainly on the social networks.
Keywords:
internet; internetová reklama; marketing; právní regulace reklamy; reklama; sociální sítě