Original title:
Marketingová strategie vybrané společnosti
Authors:
Vejmola, Filip Document type: Bachelor's theses
Year:
2016
Language:
cze Abstract:
[cze][eng] Hlavním úkolem této práce je navrhnout marketingovou strategii pro vybranou společnost. V práci se postupuje systematicky. Nejprve je v literární rešerši uve-dena teorie, která je nezbytná pro pochopení problematiky a osvojení si postupů, principů a metodik pro navrhnutí marketingové strategie. Druhou část tvoří vlastní práce, kdy se poznatky získané v literární rešerši, využijí pro navržení marketingové strategie pro společnost Flairhound. Je využito různých metod pro analýzu marketingového prostředí a určení si cílového seg-mentu. Následně jsou za pomoci SWOT analýzy navrhnuty jednotlivé strategie z ní vyplývající a zformulována komplexní marketingová strategie, která pomůže spo-lečnosti uspět v podnikání.The main aim of this bachelor thesis is to design a marketing strategy for a selec-ted company. The thesis is developed systematically. First, a theoretical part was created, which is essential for understanding and mastering of different tech-niques, principles and methodologies of designing a marketing strategy. The second part of the thesis is comprised of original work. The informati-on acquired in the literature research was used to design a marketing strategy for the Flairhound company. A variety of methods of analyzing the marketing envi-ronment and of determining the target segment was used. Subsequently, with the help of a SWOT analysis, several marketing strategies resulting from it were for-mulated. By unifying these strategies, a complex marketing strategy was designed, which will help the company to succeed in business.
Keywords:
marketingová strategie; marketingové prostředí; marketingový mix; sinus-sociovize; strategické plánování; SWOT analýza