Original title:
Komunikační mix ve společnosti GRIMALDI, SPOL. S R. O.
Translated title:
Proposal of Communication Plan in Servis GRIMALDI, SPOL. S R. O.
Authors:
Lukáčová, Zuzana ; Grimová, Lenka (referee) ; Novák, Petr (advisor) Document type: Bachelor's theses
Year:
2015
Language:
cze Publisher:
Vysoké učení technické v Brně. Fakulta podnikatelská Abstract:
[cze][eng]
Bakalářská práce je zaměřena na návrh zlepšení a rozšíření nástrojů komunikačního mixu společnosti, vedoucí ke zvýšení počtu nových zákazníků společnosti Grimaldi spol. s r. o., jedná se o malou společnost, která se specializuje na výstavní expozice, interiéry, exteriéry, nábytek a grafické návrhy. Teoretická část, zaměřená na marketingové prostředí, komunikaci s veřejností, komunikační mix, je vypracovaná na základě dostupné literatury o marketingu, marketingové komunikaci a vztahy podniku s veřejností. Analytická část je zaměřena na aktuální situaci společnosti, vyhodnotí jednotlivé komunikační prostředky podniku, dále zahrnuje marketingový výzkum komunikace. Výsledky realizovaného výzkumu v návrhové části vedou k vlastním návrhům řešení a doporučení na zlepšení v současného stavu společnosti.
This thesis is focused on suggesting improvements and developments of a mix of communication tools leading to increased number of new customers in the company called Grimaldi spol. s r. o. This is a small company which specializes in exhibitions, interiors, exteriors, furniture and graphic designs. The theoretical part deals with marketing environment, communication with public and mix of communication tools, and is based on available marketing-related literature, marketing communication, and relationships between the company and the public. The analytical part describes an actual situation in this company, evaluates individual communication tools, and also presents marketing research of communication. Results of the research conducted in the analytical part are then given in the third section of the thesis. These results are essential parts of the design for its own amendment proposals and recommendations, and improvements of the current situation in the company.
Keywords:
advertising.; Communication mix; marketing communication; public relations; Komunikační mix; marketingová komunikace; reklama.; vztahy s veřejností
Institution: Brno University of Technology
(web)
Document availability information: Fulltext is available in the Brno University of Technology Digital Library. Original record: http://hdl.handle.net/11012/39921