Original title:
Vliv změn sazeb DPH na nákupní chování
Translated title:
Impact of Changes in the VAT Rates on Purchase Behaviour
Authors:
Němcová, Petra ; Zinecker, Marek (referee) ; Bayerová, Vladimíra (advisor) Document type: Bachelor's theses
Year:
2015
Language:
cze Publisher:
Vysoké učení technické v Brně. Fakulta podnikatelská Abstract:
[cze][eng]
Bakalářská práce je zaměřena na problematiku vlivu změn sazeb daně z přidané hodnoty na nákupní chování. Konkrétně se jedná o průzkum vlivu změn sazeb daně z přidané hodnoty na objemy nákupů potravinářských produktů, typických pro spotřebu domácností. Kromě identifikace chování zákazníků při změnách sazeb daně z přidané hodnoty, práce přináší doporučení jak využít této znalosti při cenové tvorbě a budování konkurenceschopnosti firmy.
The bachelor thesis deals with the impact of changes in the rates of the value added tax on purchase behaviour. The thesis explores in detail the impact of changes in the rates of the value added tax on the purchase volume of grocery products that are typical of household consumption. The thesis not only focuses on purchase behaviour concerning the changes in the rates of the value added tax, but it also recommends how to use that knowledge in price formation and building of company’s competitive advance.
Keywords:
Buying behaviour; consumers.; food retail; price elasticity of demand; value added tax; cenová elasticita poptávky; daň z přidané hodnoty; Nákupní chování; potravinářský maloobchod; spotřebitelé.
Institution: Brno University of Technology
(web)
Document availability information: Fulltext is available in the Brno University of Technology Digital Library. Original record: http://hdl.handle.net/11012/40932