Original title:
Spokojenost zákazníků se službami mobilních operátorů
Translated title:
Customer Satisfaction with the Services of Telephone Mobile Sector
Authors:
Vaculčíková, Markéta ; Maštera, František (referee) ; Chalupský, Vladimír (advisor) Document type: Bachelor's theses
Year:
2015
Language:
cze Publisher:
Vysoké učení technické v Brně. Fakulta podnikatelská Abstract:
[cze][eng]
Bakalářská práce se zabývá analýzou spokojenosti zákazníků firem O2, Vodafone a T-Mobile. Práce vychází z teoretických poznatků týkajících se zákazníka, metod měření jeho spokojenosti a marketingového výzkumu, který představuje stěžejní část této práce. V praktické části jsou firmy nejdříve popsány a analyzovány, dále jsou v práci vyhodnoceny a zpracovány výsledky průzkumu spokojenosti zákazníků na základě dotazníkového šetření. V závěru jsou pak navržena opatření na zvýšení úrovně spokojenosti zákazníků daných společností.
This bachelor´s thesis deals with an analysis of customer satisfaction at the O2, Vodafone and T-Mobile. The work is based on theoretical findings oriented on customers, methods of measuring customer satisfaction, and marketing research which represents the mainstay of the work. The companie are described and analyzed in the practical part. Furthermore, the results are processed and evaluated on the basis of a questionnaire survey. Consequently, some measures are suggested for improving customer satisfaction at this companies.
Keywords:
customer satisfaction.; Marketing research; questionnaire; dotazník; Marketingový výzkum; spokojenost zákazníků.
Institution: Brno University of Technology
(web)
Document availability information: Fulltext is available in the Brno University of Technology Digital Library. Original record: http://hdl.handle.net/11012/41753