Original title:
Návrh změny konceptu řízení vztahu se zákazníkem ve společnosti SALIX INTERNATIONAL, a.s.
Translated title:
Proposal of Changes for Customer Relationship Mamanagement in the Company SALIX INTERNATIONAL, a.s.
Authors:
Švandová, Zuzana ; Ing.Vladimír Stojar (referee) ; Konečná, Zdeňka (advisor) Document type: Bachelor's theses
Year:
2014
Language:
cze Publisher:
Vysoké učení technické v Brně. Fakulta podnikatelská Abstract:
[cze][eng]
Hlavním cílem této bakalářské práce je změna konceptu řízení vztahu se zákazníkem, který společnost SALIX INTERNATIONAL, a. s. doposud praktikovala. Je zjištěno, jakým způsobem lze dosáhnout zlepšení vztahu se zákazníky prostřednictvím zkvalitnění přístupu společnosti (zejména obchodních zástupců) k zákazníkovi. Tato skutečnost bude zjištěna pomocí systému CRM a metodou 360stupňové zpětné vazby. Pozornost bude zaměřena na rozvoj samotných obchodních zástupců, jejich dovedností a znalostí a na rozvoj zákaznického managementu.
The main aim of this thesis is the change in the concept of customer relationship management which the company SALIX INTERNATIONAL, a. s. has been practising. It is found out how it is possible to reach improvemenet in relationship with customers by enhancement of the attitude of the company (primarily selling agents) to a customer. This fact will be found out by CRM system and by 360-degree feedback method. Attention will be focused on selling agents‘ improvement, on their skills and knowledge, or on improvement of customer management.
Keywords:
CRM system.; customer; customer relationship; feedback; Management; marketing; salesman; Management; marketing; obchodní zástupce; systém CRM.; vztah se zákazníkem; zpětná vazba; zákazník
Institution: Brno University of Technology
(web)
Document availability information: Fulltext is available in the Brno University of Technology Digital Library. Original record: http://hdl.handle.net/11012/34068