Original title:
Analýza a návrh marketingové strategie hokejového klubu PSG Zlín
Translated title:
Analysis and Proposal of Marketing Strategy of PSG Zlín Hockey Club
Authors:
Adamík, Karel ; Adamík, Karel (referee) ; Vyplašil, Michal (advisor) Document type: Bachelor's theses
Year:
2013
Language:
cze Publisher:
Vysoké učení technické v Brně. Fakulta podnikatelská Abstract:
[cze][eng]
Bakalářská práce se zabývá analýzou a návrhem marketingové strategie hokejového klubu. Teoretická část se zaměřuje na obecnou teorii marketingu, specifika a trendy sportovního marketingu. Praktická část analyzuje současnou situaci klubu a výsledky dotazníku, který slouží jako podklad pro návrh zlepšení marketingové komunikace vůči fanouškům.
The Bachelor thesis deals with an analysis and suggestions of marketing strategy for an ice hockey club. The theoretical part concerns itself with the general theory of marketing, specifics and trends of sports marketing. The practical part then analyses the current situation of the club and also results of a questionnaire, which serves as a basis for improving the marketing communications toward fans.
Keywords:
communications mix; fan; ice hockey club; marketing mix; marketing trends; PSG Zlin; sports marketing; fanoušek; hokejový klub; komunikační mix; marketingové trendy; marketingový mix; PSG Zlín; sportovní marketing
Institution: Brno University of Technology
(web)
Document availability information: Fulltext is available in the Brno University of Technology Digital Library. Original record: http://hdl.handle.net/11012/23271