Original title:
Komunikační mix cestovní agentury
Translated title:
Communication Mix of Travel Agency
Authors:
Matyášová, Lenka ; Urbánková, Miroslava (referee) ; Mráček, Pavel (advisor) Document type: Bachelor's theses
Year:
2012
Language:
cze Publisher:
Vysoké učení technické v Brně. Fakulta podnikatelská Abstract:
[cze][eng]
Tato bakalářská práce se zabývá marketingovou problematikou v cestovním ruchu. Je zde zkoumán současný komunikační mix malé cestovní agentury a její služby. Po zjištění stávajícího stavu komunikačního mixu následuje návrh na jeho zlepšení, který je zaměřen zejména na oblast reklamy a podpory prodeje. Tento návrh povede k získání vyššího počtu klientů a k větší konkurenceschopnosti.
This bachelor´s thesis deals with marketing issues in tourism. There are investigated the current communication mix of small travel agency and its services. After finding out the current state of the communication mix, followed by a proposal for its improvement, which is focused mainly on advertising and sales promotion. This proposal will leads to obtaining a higher number of clients and bigger competitiveness.
Keywords:
Internet; marketing; marketing communication; tour operator; Tourism; travel agency; cestovní agentura; cestovní kancelář; Cestovní ruch; internet; marketing; marketingová komunikace
Institution: Brno University of Technology
(web)
Document availability information: Fulltext is available in the Brno University of Technology Digital Library. Original record: http://hdl.handle.net/11012/18219