Original title:
Marketingový mix města Velké Meziříčí
Translated title:
Marketing Mix of Town Velké Meziříčí
Authors:
Pelikánová, Adéla ; Remerová, Jana (referee) ; Mráček, Pavel (advisor) Document type: Bachelor's theses
Year:
2011
Language:
cze Publisher:
Vysoké učení technické v Brně. Fakulta podnikatelská Abstract:
[cze][eng]
Bakalářská práce „Marketingový mix města Velké Meziříčí“ se zabývá vypracováním marketingového mixu a navržením turistických produktů destinace cestovního ruchu. Předpokladem pro vytvoření marketingového mixu je provedení SWOT analýzy, analýzy konkurence a analýzy poptávky. Na základě těchto výsledků jsou stanoveny vize a cíle destinace a návrhy jednotlivých produktů cestovního ruchu. V závěrečné části je aplikován marketingový mix na konkrétní produkt.
The thesis "marketing mix of town Velke Mezirici" focuses on developing a marketing mix of tourism products and proposing a tourist destination. A prerequisite for the creation of a marketing mix is the SWOT analysis, competitor analysis and demand analysis. Based on these results, it establish the vision and objectives and propose different destination tourism products. In the final part of the marketing mix it apply them to a specific product.
Keywords:
Marketing; marketing destination; marketing mix.; tourism; tourism marketing; cestovní ruch; Marketing; marketing cestovního ruchu; marketing destinace; marketingový mix.
Institution: Brno University of Technology
(web)
Document availability information: Fulltext is available in the Brno University of Technology Digital Library. Original record: http://hdl.handle.net/11012/3132