Original title:
Návrh zavedení nového produktu na trh
Translated title:
Proposal of a New Product Launching
Authors:
Kovářová, Veronika ; Ing.Marianna Ďurašková (referee) ; Šimberová, Iveta (advisor) Document type: Bachelor's theses
Year:
2009
Language:
cze Publisher:
Vysoké učení technické v Brně. Fakulta podnikatelská Abstract:
[cze][eng]
Předmětem bakalářské práce „Návrh zavedení nového produktu na trh“ je analýza uvedení nového typu kupónu Unišek + společnosti Le Cheque Dejeuner, s.r.o. na domácí trh. Práce je rozdělena do dvou částí. V první části bude zpracována teoretická problematika, tj. jednotlivé metody, vymezení základních pojmů, podrobné rozebrání základních složek marketingového mixu tzv. 4P, popis jednotlivých etap a s tím souvisejících analýzy. V praktické části bude charakterizována výše jmenovaná společnost, která zavádí produkt na trh, úspěšnost zavedení produktu a ověřena správnost stanovených hypotéz.
The subject of this bachelor´s study called "Proposal introduction a new article market on home product" is an analysis of releasing a new product line "Unišek +". Le Cheque Déjeuner Group, s. r. o. is releasing this product to a Czech market. The first part compiles theoretical solutions for a market plan creation. That means specific methods used for creating a situational analysis and detailed analysis of fundamental parts of the market mix – called 4P ( product, price, place, promotion) - for the right selection of a marketing strategy when implementing a new product line. The second part is more practical and it characterises a company mentioned above, and also suggested working hypothesis.
Keywords:
analysis; company; innovation; legislative; marketing; marketing mix; marketing plan; Product; production; service; SWOT analysis; analýza; inovace; konkurence; legislativa.; marketing; marketingový mix; marketingový plán; podnik; Produkt; služba; SWOT analýza; výroba
Institution: Brno University of Technology
(web)
Document availability information: Fulltext is available in the Brno University of Technology Digital Library. Original record: http://hdl.handle.net/11012/3959