Original title:
Význam cizích jazyků pro přijetí na pracovní pozici
Translated title:
Importance of foreign languages for accepting to work position
Authors:
Křenek, Lukáš ; Konečná,, Zdeňka (referee) ; Pokorný, Jiří (advisor) Document type: Bachelor's theses
Year:
2008
Language:
cze Publisher:
Vysoké učení technické v Brně. Fakulta podnikatelská Abstract:
[cze][eng]
Tato práce poukazuje na skutečnost, jak důležitá může být znalost cizích jazyků pro přijetí na pracovní pozici, o kterou usilujeme již studováním vysoké školy. Popsána je paměť, učení, zapomínání a rovněž metody, podle kterých lze hlavní tezi potvrdit. Jednou z nich je podání dotazníků firmám, aby byly zjištěny požadavky zaměstnavatelů a dalšími jsou jazykové testy, které budou skládat studenti prvních a třetích ročníků. Testy poslouží ke zjištění jazykové úrovně studentů. Posledním objektem práce je zaměření se na možnosti udržování cizojazyčné gramotnosti.
This work shows us a fact, how knowledge of foreign languages is important for entrance to enterprise, witch we’re trying to reach with studying high school. Bachelor’s thesis describes memory, learning, forgetting and also methods, witch confirm prime thesis. One of these methods is submission of questionnaires to enterprises to find out requirements of employers and another are language tests. Tests will be written by students of first and third grades and tell language level. The last object of bachelor’s thesis is finding possibilities of keeping foreign language literacy.
Keywords:
concern; concern expansion; culture; eLearning; Faculty of Business and Management; foreign language; ISC; Moodle; questionnaire; quick placement test; student; subsidiary; cizí jazyk; dceřiné společnosti; dotazník; eLearning; expanze firem; Fakulta podnikatelská; ISC; kultura; Moodle; podnik; quick placement test; student
Institution: Brno University of Technology
(web)
Document availability information: Fulltext is available in the Brno University of Technology Digital Library. Original record: http://hdl.handle.net/11012/15082