Original title:
Analýza cenové tvorby na nedokonale konkurenčním trhu
Translated title:
A Price Analyses on the Imperfect Competitive Market
Authors:
Šitavanc, Jan ; Dlouhá, Marta (referee) ; Škapa, Stanislav (advisor) Document type: Bachelor's theses
Year:
2008
Language:
cze Publisher:
Vysoké učení technické v Brně. Fakulta podnikatelská Abstract:
[cze][eng]
Cílem práce je objasnit problematiku tvorby ceny a fenoménu cenové diskriminace v podmínkách nedokonale konkurenčního trhu. Věnuje se segmentaci trhu z mikroekonomického hlediska a důležitosti diferenciace svých produktů k vytvoření drobných rozdílů proto, abychom mohli aplikovat různé ceny. Obsahuje návod, jak správně vytvořit slevovou politiku, která povede ke zvýšení poptávky po produktech firmy a z toho plynoucích zisků.
The main goal is to clarify price making and price discrimination phenomenon on the imperfect competitive market. It is pointed on market segmentation in microeconomics point of view. It also explains importance of diversification company’s products to be able to use a differential prices. This thesis suggests how to make proper discount policy, which will lead to company’s product demand increase.
Keywords:
market segmentation; Price discrimination; Cenová diskriminace; segmentace trhu
Institution: Brno University of Technology
(web)
Document availability information: Fulltext is available in the Brno University of Technology Digital Library. Original record: http://hdl.handle.net/11012/15884