Original title:
Studenti sobě - Studentské centrum Poříčí
Translated title:
The Students themselves - Student Center Poříčí
Authors:
Nebesářová, Jana ; Pecka, Lukáš (referee) ; Sochor, Jan (advisor) Document type: Bachelor's theses
Year:
2011
Language:
cze Publisher:
Vysoké učení technické v Brně. Fakulta architektury Abstract:
[cze][eng]
Projekt studentského bydlení, který je zajímavý především svým natočením, které vylepšuje světelné podmínky obytných ploch, a vznikem dvou oddělených hmot, oddělených jak vzhledově tak funkčně. Tímto vzniká také nová městská ulice, která je zároveň pohledovou osou, která propojuje kostel sv. Leopolda a Táborského nábřeží. Ulice je zčásti zasklena a tvoří atrium, které je centrem života celého domu a i centrem všech komunikací. V atriu jsou můstky spojující obě hmoty domů a zároveň vytvářející společenské prostory pro ubytované studenty. Nad atriem jsou pak společenské prostory ve vystupujících boxech a oproti spodním patrům poskytují více klidu a krásné výhledy.
Project of student housing, which is interesting mainly for its rotation, which improves solar conditions of residential space, and creation of two separate objects, separated as in appearence as in function. This leads also to new city street, which is also a visible axis connecting st. Leopold Church and Táborského waterfront. The street is partly glazed and it forms an atrium, which is a center of life of whole building and a center of all ways through building. In atrium there are a little bridges, which connects both objects and also creates community spaces for accommodated students. Above atrium there are community spaces at hanging boxes. In the opposite of lower spaces, it provides more peace and beautiful views.
Keywords:
atrium; Brno; corner; St. Leopold's Church; Student housing; student's canteen; waterfront; atrium; Brno; kostel sv. Leopolda; nábřeží; nároží; studentská menza; Studentské bydlení
Institution: Brno University of Technology
(web)
Document availability information: Fulltext is available in the Brno University of Technology Digital Library. Original record: http://hdl.handle.net/11012/700