Original title:
Grafické vizualizační komponenty pro systém COMES
Translated title:
Graphical visualization components for COMES
Authors:
Lebeda, Ladislav ; Zbyněk, Bezchleba (referee) ; Zezulka, František (advisor) Document type: Bachelor's theses
Year:
2014
Language:
cze Publisher:
Vysoké učení technické v Brně. Fakulta elektrotechniky a komunikačních technologií Abstract:
[cze][eng]
Tato práce je zaměřena na vytvoření grafických vizualizačních komponent pro aplikaci COMES Dashboard, systému operativního řízení výroby COMES. Nejprve se zabývá posouzením uživatelského rozhraní systému COMES, analýzou komerčních a nekomerčních komponent pro tvorbu dashboard vizualizace a výběrem vhodných typů elementů, jež jsou na řídicím panelu použity. Dále je zaměřena na vlastní návrh grafické podoby jednotlivých komponent v jazyce SVG. Funkcionalita těchto objektů je zajištěna pomocí programovacího jazyka JavaScript. Pro zjednodušení programové části komponent a rozšíření podpory webových prohlížečů je využita javascriptová knihovna jQuery.
This work is aimed to enable creation of graphic visualization components for application COMES Dashboard, which is part of operative control system COMES. It deals with the assessment of the user interface system COMES, the analysis of commercial and non-commercial component for creating dashboard visualization and selecting the most appropriate element types, which are used on the dashboard. Furthermore, the thesis is focused on the design of individual objects in a graphical form of the SVG language. The functionality of this object is provided by the JavaScript programming language. To simplify the programming of component and extension support for Web browsers is used the JavaScript library jQuery.
Keywords:
COMES; dashboard; JavaScript; jQuery.; SVG; visualization components MES; COMES; dashboard; JavaScript; jQuery.; MES; SVG; vizualizační komponenty
Institution: Brno University of Technology
(web)
Document availability information: Fulltext is available in the Brno University of Technology Digital Library. Original record: http://hdl.handle.net/11012/31356