Original title:
Návrh marketingového mixu
Translated title:
Proposal of Marketing Mix
Authors:
Šimková, Alena ; Formánková,, Sylvie (referee) ; Novák, Petr (advisor) Document type: Master’s theses
Year:
2016
Language:
cze Publisher:
Vysoké učení technické v Brně. Fakulta podnikatelská Abstract:
[cze][eng]
Tato diplomová práce se zabývá marketingovým mixem jazykové školy. Práce je rozdělena do čtyř hlavních kapitol. V první kapitole jsou popsány a definovány základní marketingové pojmy a analýzy. V druhé jsou tyto teoretické poznatky aplikovány na jazykovou školu a je proveden marketingový výzkum. Nejdůležitější kapitola, třetí, obsahuje návrhy na změny a kroky ke zlepšení současného marketingového mixu. Poslední kapitola se věnuje ekonomickému zhodnocení navrhovaných změn.
This Master’s thesis deals with the marketing mix of the language school. Thesis is divided into four main chapters. The first chapter defines the basic marketing concepts and analysis. The second chapter applies the theoretical knowledge to the language school and concludes with a marketing research. The third, most important chapter provides proposals for the necessary changes and finds the viable steps to improve the current marketing mix. The last part concludes the thesis by providing an economical evaluation of the changes proposed in the previous chapter.
Keywords:
language school; Marketing; marketing mix; marketing research; Porter’s five forces model; questionnaire survey; SLEPT analysis; SWOT analysis.; dotazníkové šetření; jazyková škola; Marketing; marketingový mix; marketingový výzkum; Porterův model pěti sil; SLEPT analýza; SWOT analýza.
Institution: Brno University of Technology
(web)
Document availability information: Fulltext is available in the Brno University of Technology Digital Library. Original record: http://hdl.handle.net/11012/59281