Název:
Vliv reklamních ploch na pozornost řidiče
Překlad názvu:
The impact of advertisements on a driver´s attention
Autoři:
Bugáň, Marek ; Semela, Marek (oponent) ; Belák, Michal (vedoucí práce) Typ dokumentu: Diplomové práce
Rok:
2016
Jazyk:
cze
Nakladatel: Vysoké učení technické v Brně. Ústav soudního inženýrství
Abstrakt: [cze][eng]
Diplomová práce se zabývá vlivem reklamních ploch na pozornost řidiče. V rámci teoretické části práce jsou shrnuty poznatky v oblasti vlivů reklam na pozornost řidiče, dále je přiblížena problematika záznamu pohybu řidičových očí, pomocí eye-trackingu, které bylo využito během provedeného měření. Analytická část čerpala z videozáznamů jízdních zkoušek poskytnutých Ústavem soudního inženýrství Vysokého učení technického v Brně. Získaná data byly zpracována a vyhodnocena za účelem zjištění trvání pohledů na reklamní zařízení v okolí komunikace.
This thesis deals with influence of advertisements on driver´s attention. Within the theoretical part are summarize findings in field of influence of advertisements on driver´s attention, it also clarified the idea of recording driver´s eye movement, which were used during the measurement. The analytical part draws from video records with driving tests provided by the Institute of Forensic Engineering of Brno University of Technology. Obtained data were processed and analyze in order to determine the durations of views on advertising devices in area of roads.
Klíčová slova:
eye-tracking; optická reakce; reklamní zařízení; Řidič; advertising devices; Driver; eye-tracking; optical reaction
Instituce: Vysoké učení technické v Brně
(web)
Informace o dostupnosti dokumentu:
Plný text je dostupný v Digitální knihovně VUT. Původní záznam: http://hdl.handle.net/11012/59232