Original title:
Využití sociálních sítí v marketingové komunikaci společnosti Broker Trust, a.s.
Translated title:
Use of Social Media in Marketing Communication of Broker Trust, Inc.
Authors:
Nemetzová, Gabriela ; Pech,, Václav (referee) ; Chlebovský, Vít (advisor) Document type: Master’s theses
Year:
2016
Language:
cze Publisher:
Vysoké učení technické v Brně. Fakulta podnikatelská Abstract:
[cze][eng]
Tato práce popisovala problematiku využití sociálních médií v marketingové komunikaci u vybrané společnosti. Cílem bylo analyzovat současný stav a navrhnout nástroje, které může společnost efektivně využívat v následujících letech. Analýza současné situace obsahovala analýzu jak vnitřního, tak vnějšího prostředí, zhodnocení postavení společnosti na trhu a její konkurenceschopnost. Na základě analýzy a rozhovorů s vedením společnosti poté došlo k samotnému návrhu na zlepšení využívání sociálních sítí pro danou společnost.
This thesis described the issue of using social media as a part of marketing communication for selected company. The main object was to analyse the current situation and propose tools that can be used in marketing communication for upcoming years. The analysis of the current situation included the analysis of internal and external environment, assessment of the current situation of the company and its competitiveness. Based on these data and interviews with company management has been proposed plan for improving the use of social media for the company.
Keywords:
B2B markets; communications; Facebook; Instagram; LinkedIn; Marketing; social media; B2B trh; Facebook; Instagram; komunikace; LinkedIn; Marketing; sociální sítě
Institution: Brno University of Technology
(web)
Document availability information: Fulltext is available in the Brno University of Technology Digital Library. Original record: http://hdl.handle.net/11012/59068