Název:
Kvalita ve strategickém řízení firem a organizací
Překlad názvu:
Quality in Strategic Management in Companies and Organizations
Autoři:
Růžička, Jiří ; Nenadál, Jaroslav (oponent) ; Kotovicová, Jana (oponent) ; Fiala, Alois (vedoucí práce) Typ dokumentu: Disertační práce
Rok:
2016
Jazyk:
cze
Nakladatel: Vysoké učení technické v Brně. Fakulta strojního inženýrství
Abstrakt: [cze][eng]
Práce se zabývá postavením kvality ve strategickém řízení organizací, v průmyslu, službách, v malých středních a velkých podnicích, ve veřejných organizacích a státní správě. Reaguje na vývoj v České republice v posledních 25 letech v oblasti kvality. Věnuje se zavedení procesů obsažených v Blue Guide a NLF v ČR včetně některých nástrojů jako je certifikace, akreditace a posuzování shody. Druhou oblastí je Národní politika kvality v České republice, definovaná Radou kvality ČR. Hlavním cílem práce je realizace výzkumu a zjištění/ověření zda a jakým způsobem je využíváno strategické řízení v oslovených organizacích. Jaké moderní koncepty řízení využívají, jakým způsobem jsou v jednotlivých strategiích obsaženy požadavky na kvalitu. Zjištěné výsledky byly porovnány s výsledky obdobných výzkumů realizovaných nejen v ČR v uplynulých letech, tak aby bylo možné potvrdit zjištěné trendy. Výsledky práce budou využity pro orientaci českých organizací v uvedené problematice.
This work deals with the status of quality in strategic management of organizations in industry, services, small and medium-sized enterprises, public organizations and administration. It reflects the development in the Czech Republic in the last 25 years in terms of quality. It concerns establishment processes contained in the Blue Guide and the NLF in the Czech Republic, including some instruments such as certification, accreditation and conformity assessment. The second area of the work deals with the National Quality Policy in the Czech Republic, defined by the Council of quality of the Czech Republic. The main objective is the realization of research and determination / verification, whether the strategic management of organizations polled is used and in what way. What modern management concepts do these organizations use and how are their strategies contained in the individual quality requirements. The results were compared with results of similar research carried out not only in the Czech Republic in the past years, so it would be possible to confirm the trends I´ve observed. The results will be used as a guidance for Czech organizations in respect of the aforementioned topics.
Klíčová slova:
akreditace; certifikace; kvalita; Strategické řízení; accrediatation; certification; quality; Strategic management
Instituce: Vysoké učení technické v Brně
(web)
Informace o dostupnosti dokumentu:
Plný text je dostupný v Digitální knihovně VUT. Původní záznam: http://hdl.handle.net/11012/57898