Název:
Akcelerovaná dekomprese obrázků ve formátu JPEG na grafických kartách
Překlad názvu:
Accelerated JPEG Decompression on Graphics Processing Units
Autoři:
Janošík, Ondřej ; Polok, Lukáš (oponent) ; Pečiva, Jan (vedoucí práce) Typ dokumentu: Bakalářské práce
Rok:
2014
Jazyk:
cze
Nakladatel: Vysoké učení technické v Brně. Fakulta informačních technologií
Abstrakt: [cze][eng]
Tato práce řeší problematiku dekomprese JPEG, návrh algoritmů pro provedení dekomprese na grafické kartě a jejich implementaci. Podrobněji se pak zabývá konkrétním postupem implementace včetně možných alternativ a optimalizací. Postup je popisován podle pořadí jednotlivých kroků JPEG dekomprese. Cílem této práce je snaha o redukci času, který je potřeba pro nahrání textury do paměti grafické karty použitím JPEG komprimované textury a dekomprese na straně grafické karty. Kromě úspory času je další výhodou takového přístupu snížení zátěže procesoru, což může být v některých případech žádoucí.
This thesis addresses the issue of JPEG decompression, design of algorithms for decompression on graphics cars and their implementation. In more details, it describes specific process of implementation, including possible alternatives and optimizations. It is described in order of JPEG decompression algorithm steps. The aim of this thesis is the reduction of time consumed by uplading textures into graphics unit’s memory using JPEG compressed textures and decompression od the side of graphics card. In addition to time savings, this access reduces processor load, which may be in some cases beneficial.
Klíčová slova:
compute shader; computing; dekomprese; gpgpu; gpu; grafická karta; jfif; jpeg; OpenGl; compute shader; computing; decompression; gpgpu; gpu; graphics processing unit; jfif; jpeg; OpenGl
Instituce: Vysoké učení technické v Brně
(web)
Informace o dostupnosti dokumentu:
Plný text je dostupný v Digitální knihovně VUT. Původní záznam: http://hdl.handle.net/11012/56585