Název:
Aplikace pro výuku znaku do řeči pro osoby s mentálním postižením
Překlad názvu:
Application for Sign Language Education for People with Mental Handicap
Autoři:
Meca, Vojtěch ; Zbořil, František (oponent) ; Kočí, Radek (vedoucí práce) Typ dokumentu: Bakalářské práce
Rok:
2014
Jazyk:
cze
Nakladatel: Vysoké učení technické v Brně. Fakulta informačních technologií
Abstrakt: [cze][eng]
Tato bakalářská práce popisuje vývoj aplikace pro výuku znaku do řeči pro osoby s mentálním postižením. Práce popisuje základní principy teorie počítačové terapie, ze které vychází, a cílovou skupinu uživatelů. Aplikace je vyvíjena pro operační systém Android a iOS, které jsou v práci stručně představeny. Následuje analýza již existujících aplikací podobného zaměření, návrh nové aplikace a implementace tohoto návrhu. V závěru práce bude popsána odezva uživatelů s mentálním postižením a jejich lektorů a navrhne se plán na možné rozšíření aplikace do budoucna.
The thesis describes creation and development of an application for sign language education for people with mental handicap. The thesis describes basic principles of the theory of computer therapy, which is the basis for the application, as well as a target group of users. The application is developed for the operation systems Android and iOS, which are briefly introduced in this work. Then there is an analysis of some already existing applications of this kind, a design of a new application, and implementation of the design. At the end, there is a feedback by three application users with mental handicap and their lectors, and there is also a plan for the further extension of the application proposed.
Klíčová slova:
AAK; ADF Mobile framework; Android; iOS; osoby s mentálním postižením; počítačová terapie; SQLite; znak do řeči; AAC; ADF Mobile framework; Android; computer therapy; iOS; people with mental handicap; sign language; SQLite
Instituce: Vysoké učení technické v Brně
(web)
Informace o dostupnosti dokumentu:
Plný text je dostupný v Digitální knihovně VUT. Původní záznam: http://hdl.handle.net/11012/56545